Bondinos Kennel

Direktlänk till inlägg 21 april 2010

Morrs!

Av Bondinos Kennel - 21 april 2010 08:07

Inatt har jag blivit väckt åtskilliga ggr av att nån/några morrar ljudligt eller skäller högt. Så det är fullt ös i valplådan nu...



I morgon så fyller puppisarna 3 veckor! Tänk vad tiden gått ändå! (Men tyvärr är inte min rygg sig lik efter att ha varit valpmorska, så nu är det dags att ta kontakt med sjukgymnastiken. Igen.)


På lördag tänkte vi fota hela gänget eftersom man vid tre veckor kan se (de som är duktiga på detta kan se i alla fall) hur valpen kommer att se ut som vuxen, på ett ungefär såklart. Ingen kan veta helt säkert.

Sen på söndag så överger alla voffsar mig och flyttar ut till vackra Vidja hos Annika och Björn, där de sen kommer att bo tills de flyttar till sina nya familjer. Det kommer att bli så tomt! Jag har aldrig varit utan Izza utom några timmar i taget och nu kommer hon inte att bo hos mig på nästan fem veckor :(

Men jag får ju med mig en bonusizza hem sen. Bättre kompensation kan man inte få! (Jag tänker såklart åka ut och hälsa på så mkt jag kan, jag har tyvärr ingen bil och det ligger avigt till för mig så det kommer inte bli varje dag tyvärr.)


Men helt säkert är att valparna är värda alla onda ryggar och all Izzasaknad i världen!

 
 
Ingen bild

Angelica

21 april 2010 09:57

Haha...roligt att dom börjat härja med dig :)...kanske inte just på natten, men ändå ;)

 
Ingen bild

Maria och Tomas

21 april 2010 13:41

väntar med spänning på lör och få se hela gänget!! Sötnosar!!

 
Ingen bild

Anna

21 april 2010 15:35

Vad kul det ska bli med fotona! Jag förstår dig vad det gäller att lämna Izza, när vi lämnar vår Leo är det mycket tomt i sängen även om jag annars klagar över att han ligger på mina ben :)
Hur det ska bli med 2 stycken kan jag knappt föreställa mig...

 
Camilla & Kito

Camilla & Kito

22 april 2010 00:04

Hej! Var inne och läste här ikväll. Så sorgligt med Benjamin och Skorpan :(
Förstår också att det blir svårt att vara utan sin hund så länge, *fasa*! Men hon kommer ju att ha det gott, och det var kul att läsa att du ska behålla en valp själv :)

hälsningar Camilla o Kito

http://kito.photoweb.se

 
Libban, Biscuit & Blaze

Libban, Biscuit & Blaze

23 april 2010 17:59

Hej! Nu får du snart sova på nätterna även om du saknar Izza, hon kommer att ha fult upp med att mata och uppfostra valparna så det är nog du som kommer att sakna... Vid 3,5 vecka så blir dom små monster ihop, med full fart...Ha det gott!

http://www.murumbi.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bondinos Kennel - 13 juli 2015 21:27

10-12 juli gick SRRS-Specialen av stapeln på Almare Stäket. Lydnaden på fredag, och utställning på lördag-söndag.  På lördagen var det hanarnas dag. Sixton gick i veteranklassen, fick Excellent och blev placerad som tvåa i konkurrensen. Stort Gratt...

Av Bondinos Kennel - 15 februari 2015 23:51

Idag har vi njutit av solen både inne och ute. Framför allt är det vår fina äldre herre Hugo som har njutit. Han tycker att bland det bästa som finns är att hitta en strimma sol i soffan, men är inte heller sen på att göra utflykter till nya platser....

Av Bondinos Kennel - 14 februari 2015 14:48


Imorse var det early rise. Vi åkte till Sollentuna rackethall för Aylas första valputställning. Vi var där i god tid, så hon hann känna in sig på området och varva ner lite. Så småningom blev det vår tur. I hennes klass (tikvalpar 4-6 månader) var de...

Av Bondinos Kennel - 13 februari 2015 06:15


Imorgon ska jag (Magdalena) och Ayla delta på vår första valputställning, i valpklass 4-6 månader (hon är ju 5,5 månader nu, född 2014-08-22). I Sollentuna Rackethall går det av stapeln. Senaste veckorna har vi tränat en del utställningsträning: hemm...

Presentation


Kennel Bondinos blogg

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards