Bondinos Kennel

Direktlänk till inlägg 25 april 2010

Fotografering...

Av Bondinos Kennel - 25 april 2010 17:22

Idag försökte vi få puppisarna att stå fint medans Björn fotade dem. Det är inte helt enkelt att få en 3½ veckor gammal valp att stå utställningsmässigt kan jag lova. De har för mkt bakvikt, de sätter sig, skruvar sig, lägger sig, viftar med tassar etc etc


Fick med mig ett USB minne hem med några hundra bilder som jag ska titta genom så får vi se om det blev nåt.


Det var så mysigt att träffa bebisarna idag, de är så himla goa och sociala. Så länge de orkar vara vakna åtminstone. Vissa vet bättre hur man smörar in sig än andra. Men de andra lär sig säkert snart de med och ALLA ville sova i Emmas famn! Det såg väldigt lustigt ut när de gjorde allt för att sno åt sig en liten plats var.


Jag saknar min Izza och jag tror att det är ömsesidigt faktiskt. Men hon lär vänja sig fortare än mig, så jag är inte det minsta orolig så. Men vi båda njöt av att gå en promenad tillsammans. Min gosegumma.


Tisdag är nästa dag jag får träffa underverken igen! Hoppas att jag hinner gå genom lite kort som jag kan visa för er i morrn. Har en massa att göra men ska verkligen försöka hinna ändå.


/Pernilla

 
 
Ingen bild

Anna

25 april 2010 21:05

Väntar med spänning på bilderna! Det vore så mysigt att träffa dem snart, tyvärr är vi borta hela valborgshelgen så det dröjer :(

 
Ingen bild

Angelica

26 april 2010 14:25

Ska bli skoj att se bilderna, det händer ju så mycket och så snabbt nu :)

 
Stardust

Stardust

26 april 2010 18:12

Vet hur det känns....jag fick ju vara utan min Fayora när hon hade sin kull hos Rex Ventors. DU ska se att tiden går fort....och så har du ju med dej en liten kondda hem....Det ska bli kul att ses framöver....tummarna på fredag för mej, Marjo (Gittans matte)och givetvis Gittan
Kram

http://www.stardustkennel.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bondinos Kennel - 13 juli 2015 21:27

10-12 juli gick SRRS-Specialen av stapeln på Almare Stäket. Lydnaden på fredag, och utställning på lördag-söndag.  På lördagen var det hanarnas dag. Sixton gick i veteranklassen, fick Excellent och blev placerad som tvåa i konkurrensen. Stort Gratt...

Av Bondinos Kennel - 15 februari 2015 23:51

Idag har vi njutit av solen både inne och ute. Framför allt är det vår fina äldre herre Hugo som har njutit. Han tycker att bland det bästa som finns är att hitta en strimma sol i soffan, men är inte heller sen på att göra utflykter till nya platser....

Av Bondinos Kennel - 14 februari 2015 14:48


Imorse var det early rise. Vi åkte till Sollentuna rackethall för Aylas första valputställning. Vi var där i god tid, så hon hann känna in sig på området och varva ner lite. Så småningom blev det vår tur. I hennes klass (tikvalpar 4-6 månader) var de...

Av Bondinos Kennel - 13 februari 2015 06:15


Imorgon ska jag (Magdalena) och Ayla delta på vår första valputställning, i valpklass 4-6 månader (hon är ju 5,5 månader nu, född 2014-08-22). I Sollentuna Rackethall går det av stapeln. Senaste veckorna har vi tränat en del utställningsträning: hemm...

Presentation


Kennel Bondinos blogg

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards