Bondinos Kennel

Direktlänk till inlägg 19 maj 2010

Bästa valparna!!

Av Bondinos Kennel - 19 maj 2010 22:47

Som ni förstår är rubriken helt objektiv. 


Idag gjorde Lena och Annika mentaltesten på alla valparna. Och jag fick sitta ute på altanen med de valpar som inte testades just då tillsammans med Izza och smygkika in genom fönstret. Så lite störmoment som möjligt är viktigt. Och jag säger bara det, vilket härligt valpgäng!! Inga igelkottar eller harar i den här kullen inte! (läs: arga/fräsiga resp rädda) Bara en massa trygga, glada och livliga vovvar. Naturligtvis skiljer sig valparna åt på flera sätt men just de viktigaste egenskaperna (trygga, glada och livliga ) hade de alla gemensamt. Mer info vad gäller individer och mer detaljerat får alla valpköpare av Annika och Lena när vi träffas.


Och nu vågar jag väl säga det: Luna får flytta med mig hem! yay! Hon kommer passa mig och izza kanonbra. Och jag tänker kalla henne för Luna även till vardags, dels för att jag tycker det är riktigt fint och dels för att jag har ju liksom vant mig efter 7 veckor att hon kallas för det, så valet var ju faktiskt rätt enkelt...


Nu ska jag se om jag kan sova, jag är så nöjd och glad med dagen så jag är inte det minsta trött!


/Pernilla





 
 
Camilla & Kito

Camilla & Kito

20 maj 2010 01:20

Luna är ett jättefint namn! Kul att det gick så bra med valptesten. Fast jag som varit så rysligt nyfiken på den där testen fick ju inte veta så mycket ;)

http://kito.photoweb.se

 
Ingen bild

Angelica

20 maj 2010 07:08

Grattis och va kul att det blev så :)

 
Stardust

Stardust

20 maj 2010 18:31

Grattis till lilla Luna, kände det på mig....!
Kolla in Gittan på min sida....ja Gittans valpblogg....hur många halvsyskon tippar du på?
Kram Bitte
ps ska bli så kul att få följa Luna i forsättningen

http://www.stardustkennel.com

 
Libban, Biscuit & Blaze

Libban, Biscuit & Blaze

22 maj 2010 13:07

Grattis till nytillskottet! Hörde att valptesten gick superbra! Förvånad? Nej!

http://www.murumbi.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bondinos Kennel - 13 juli 2015 21:27

10-12 juli gick SRRS-Specialen av stapeln på Almare Stäket. Lydnaden på fredag, och utställning på lördag-söndag.  På lördagen var det hanarnas dag. Sixton gick i veteranklassen, fick Excellent och blev placerad som tvåa i konkurrensen. Stort Gratt...

Av Bondinos Kennel - 15 februari 2015 23:51

Idag har vi njutit av solen både inne och ute. Framför allt är det vår fina äldre herre Hugo som har njutit. Han tycker att bland det bästa som finns är att hitta en strimma sol i soffan, men är inte heller sen på att göra utflykter till nya platser....

Av Bondinos Kennel - 14 februari 2015 14:48


Imorse var det early rise. Vi åkte till Sollentuna rackethall för Aylas första valputställning. Vi var där i god tid, så hon hann känna in sig på området och varva ner lite. Så småningom blev det vår tur. I hennes klass (tikvalpar 4-6 månader) var de...

Av Bondinos Kennel - 13 februari 2015 06:15


Imorgon ska jag (Magdalena) och Ayla delta på vår första valputställning, i valpklass 4-6 månader (hon är ju 5,5 månader nu, född 2014-08-22). I Sollentuna Rackethall går det av stapeln. Senaste veckorna har vi tränat en del utställningsträning: hemm...

Presentation


Kennel Bondinos blogg

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards