Bondinos Kennel

Direktlänk till inlägg 14 november 2010

Så va det gjort!

Av Bondinos Kennel - 14 november 2010 16:30

Idag hade jag och Izza vår debut i lydnasklass 1. Izza har ju gjort det förr, men för mig va det första gången.

Izza börja med att imponera stort på både publik, domare och mig när hon låg kvar som en swinx...så otroligt bra....när fem av sju hundar reste sig och sprang till sina förare   

Hon fortsatte att vara kanonduktig, men jag slarva bort oss och sa kommandot under läggandet så otydligt att Izza blev osäker på vad som skulle göras. Annars hade vi fått ett 1:a pris!! Istället blev det 2:a pris på 148 poäng. Gah...dumma jag!! Men gör om gör nytt så att säga, jag tar det som inskolning och lärdom. Nu är tävlingsmänniskan i min otroligt taggat....Izza ska ha sitt lydnasdiplom   

Vilken underbart rolig dag, har absolut fått blodad tand   


Har ingen bild på Izza från dagen. Däremot en på Echo när vi kom hem, han va trött han också...tar på krafterna att leka med syster Luna och ligga i bil och vänta. Då kan man inte annat än inta ryggläge i soffan säger Echo ;)

  


Blir en powernap....sen träning i ridhuset ikväll....ses där :)

/Angelica

 
 
Ingen bild

Felicia med flock

14 november 2010 17:48

Ni var verkligen super!

För att öka på din blodade tand (inte bokstavligt såklart) så ger jag dig (och inte minst mig själv) ytterligare en utmaning. Echo och Maya i lydnadsduell till sommaren :) *hoppas att jag inte säger för mycket nu* :)

 
Ingen bild

Angelica

14 november 2010 21:02

Tack!
Haha...ja den utmaningen måste jag ju annta :) Om inte annat får vi oss ett gott skratt ;)

 
Ingen bild

Pernilla, Izza och Luna

15 november 2010 08:53

Ni var så duktiga så! Och du har ju nerver av stål vilket gör att Izza presterar mkt bättre än med hariga mig :D Tvivlar inte en sekund på att ni kommer fixa diplomet tillsammans :)

 
Ingen bild

Angelica

15 november 2010 13:17

Tack!
Men du Pernilla har ju gjort ett otroligt bra jobb med Izza när du tränat henne, du har ju gjort "grovjobbet"....så din insats är ju bra mycket större en det jag gör. Jag får ju nöjet att "visa upp" henne, vilket jag så gärna gör....superkul att tävla Izza :)

 
Ingen bild

Magda & Karma

15 november 2010 13:56

Det kommer upp ett antal proffsbilder från lydnaden på både SRRS-Sthlm's hemsida och på SRRS-Sthlm's facebook-sida inom kort :) Jenny Jurnelius och Anna Lu var det som stod för fotograferingen igår. Bland deras bilder finns det bilder på Izza och Angelica :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bondinos Kennel - 13 juli 2015 21:27

10-12 juli gick SRRS-Specialen av stapeln på Almare Stäket. Lydnaden på fredag, och utställning på lördag-söndag.  På lördagen var det hanarnas dag. Sixton gick i veteranklassen, fick Excellent och blev placerad som tvåa i konkurrensen. Stort Gratt...

Av Bondinos Kennel - 15 februari 2015 23:51

Idag har vi njutit av solen både inne och ute. Framför allt är det vår fina äldre herre Hugo som har njutit. Han tycker att bland det bästa som finns är att hitta en strimma sol i soffan, men är inte heller sen på att göra utflykter till nya platser....

Av Bondinos Kennel - 14 februari 2015 14:48


Imorse var det early rise. Vi åkte till Sollentuna rackethall för Aylas första valputställning. Vi var där i god tid, så hon hann känna in sig på området och varva ner lite. Så småningom blev det vår tur. I hennes klass (tikvalpar 4-6 månader) var de...

Av Bondinos Kennel - 13 februari 2015 06:15


Imorgon ska jag (Magdalena) och Ayla delta på vår första valputställning, i valpklass 4-6 månader (hon är ju 5,5 månader nu, född 2014-08-22). I Sollentuna Rackethall går det av stapeln. Senaste veckorna har vi tränat en del utställningsträning: hemm...

Ovido - Quiz & Flashcards