Bondinos Kennel

Direktlänk till inlägg 28 januari 2011

Härligt att vara hemma igen!

Av Bondinos Kennel - 28 januari 2011 09:51

Efter nästan 3 veckors frånvaro har jag nu samlat in mina hundar igen. Tack Johan och Felicia som tog hand om Strimma - dert känns tryggt att få lämna henne hos er. Maya och Strimma blev allt bättre vänner. Hugo, däremot, var glad den försata tiden men efter 2 v tyckte han att det var dags för Strimma att åka hem.


Obbe fick bo hus sin dagisfröken Eva och hennes golden med permis hos Björn på helgerna. På något sätt ser jag Obbe-Poppe med nya ögon nu - han har växt och faktiskt tom breddat sig lite i fronten ( där vinner dock Winston förstås) men fram för allt - han har en helt ny utstrålning. Obbe är tonåring och testar nu sina förmågor. Mycket riktigt har också några av de äldre hanarna på dagis dammat till honom litegrann - bara nyttigt.


Viltintresset har också vaknat. På promenaderna är han väldigt alert och spanar efter rådjur och harar. Just nu är vi mycket försiktiga med att släppa Obbe lös. En jakterfarenhet ger  i sig en förstärkning av jaktlusten, åtminstone om man inte når fram med sin korrektion (läs i Barbros bok redan före första jakten!).Man får också försöka sysselsätta hunden på promenaden och få mera focus på människan i andra ändan av kopplet/ inte helt arbetsfritt fn.


Marianne har hört av sig och vill hjälpa oss med en ny agilitykväll, sannolikt en fredag under närmaste månaden. Antar att många av er är fortsatt intresserade.


Vi ses på Farsta Ridskola nu på  söndag.


Annika

 
 
Ingen bild

Winston

28 januari 2011 21:20

Jaaa, nog har Winston också blivit större....,herren försöker nämligen uppvakta Sixton emellanåt och betäcka honom. Som Sixton säger..., det görs inte ostraffat....Då går Winston till Rosso och uppvaktar... Jaa, han må vara liten, men en dvärgpinscher i nosen och halsen det får faktiskt Winston att backa....
Winston har lite hyss för sig just nu. :)

 
Ingen bild

Angelica

30 januari 2011 09:22

Hej allihop!
Det har varit mycket (och är) för mig på nya jobbet...så jag har inte ens orkat kommentera här på bloggen!!
Jag har kämpat på jobbet med förkylning i kroppen hela veckan och är nu jättehes, så jag vet inte om jag kommer ikväll, måste spara på rösten så jag kan prata med eleverna imorgon ;)

 
Ingen bild

Angelica

30 januari 2011 09:24

Glömde...jag är så klart intresserad av träning för Marianne!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bondinos Kennel - 13 juli 2015 21:27

10-12 juli gick SRRS-Specialen av stapeln på Almare Stäket. Lydnaden på fredag, och utställning på lördag-söndag.  På lördagen var det hanarnas dag. Sixton gick i veteranklassen, fick Excellent och blev placerad som tvåa i konkurrensen. Stort Gratt...

Av Bondinos Kennel - 15 februari 2015 23:51

Idag har vi njutit av solen både inne och ute. Framför allt är det vår fina äldre herre Hugo som har njutit. Han tycker att bland det bästa som finns är att hitta en strimma sol i soffan, men är inte heller sen på att göra utflykter till nya platser....

Av Bondinos Kennel - 14 februari 2015 14:48


Imorse var det early rise. Vi åkte till Sollentuna rackethall för Aylas första valputställning. Vi var där i god tid, så hon hann känna in sig på området och varva ner lite. Så småningom blev det vår tur. I hennes klass (tikvalpar 4-6 månader) var de...

Av Bondinos Kennel - 13 februari 2015 06:15


Imorgon ska jag (Magdalena) och Ayla delta på vår första valputställning, i valpklass 4-6 månader (hon är ju 5,5 månader nu, född 2014-08-22). I Sollentuna Rackethall går det av stapeln. Senaste veckorna har vi tränat en del utställningsträning: hemm...

Presentation


Kennel Bondinos blogg

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards