Bondinos Kennel

Alla inlägg under maj 2011

Av Bondinos Kennel - 22 maj 2011 11:23

Här kommer en bild på Echo efter spår 4a. Har ingen bild från anlagsprovet, men han såg lita stolt ut då som här   

 

Min fina Echo  

/Angelica 

Av Bondinos Kennel - 22 maj 2011 11:06

Igår va det agilitytävlingar på Nynäs BK. Jag, Pernilla och Annika va på plats med hundgänget.

Jag och Izza startade i agility 1 och hopp 1. Diskade oss i bägge, men hade roligt ändå ;)

För Annika och Strimma gick det bättre. Hopp 2 blev det en 5e plats, hur gick det i agility? (förkylning som gör att jag inte kan tänka).

Jag blev tokförkyld under dagen och min rygg blev inte så glad över att bli utsatt för detta...så idag blev det inte någon tävling för mig och Izza på SSBK    

Däremot är jag nyfiken på hur det gick för Annika och Strimma?


Här kommer några bilder från nynäs.

                     


Nu ska jag kurera rygg och förkylning så jag kan köra hårt nästa helg  

/Angelica 

Av Bondinos Kennel - 20 maj 2011 21:03

IDAG FICK WINSTON FULL POTT PÅ ANLAGET= 42 POÄNG OCH GODKÄND.

Lilla Rosso dvärgpinsher klarade också anlaget, men med 37 poäng!

Annickas OBBE är också godkänd med högsta poäng 42, men han klarade det lite tidigare. GRATTIS till ECHO som oxå klarade anlaget idag!!! Jag hörde och såg din lapp hos domaren .....jag gick innan dig:)


Av Bondinos Kennel - 18 maj 2011 19:12

Det var inte lätt att få ihop en rallylydnads träning!

Linda kan inte nästa vecka men har gett förslag på nya datum. Se över och säg vilka ni kan så tar vi det som passar flest.

1 juni kväll, 2 juni hela dagen och 3 juni hela dagen.

För min del funkar allt utom 3 juni på kvällen.


Jag håller tummarna för att det funkar! Själv ligger jag däckad i halsfluss och 39 graders feber. Att jag inte tål penicillin utan måste vänta på att annan medicin "kickar in" gör inte saken bättre.. så helgen hade nog inte varit ett alternativ för mig i allafall.   

// Anna

Av Bondinos Kennel - 16 maj 2011 21:41

Vi blev för få som kan träna på torsdag tyvärr. Så nytt förslag på datum är nu på lördag den 21/5 kl. 10.00 på Gubbängsfältet.

Jag hoppas att de flesta kan då istället, när Linda lyckades hitta ett alternativt datum till oss.

Svara gärna snabbt så att jag vet, tack!

// Anna

Av Bondinos Kennel - 15 maj 2011 22:34

Zana och jag tog en tur till Västra sidan av sverige för att hälsa på goda vänner och delta i SSRS Västra dubbla rasspecial.

Hem har vi kommit igen stolta och nöjda med Excellent och 4:e placering i konkurrens klass båda dagarna!  

Igår var det domare Cath Davis från England och idag Denise Tatro från USA.

11 tikar var anmälda båda dagarna men idag var det någon som inte dök upp. Att vi fick excellent idag var riktigt roligt för Denise var inte lika frikostig med omdömet!


Min fina, goa tös! Tur att fler har fattat hur vacker hon är.. Omdömet finns att läsa på Leo och Zanas blogg för den som vill.

leo-zana.bloggplatsen.se


Glöm inte att höra av er om torsdagens rallylydnad! Kl. 18 på Gubbängsfältet är det som gäller.

// Anna



Av Bondinos Kennel - 12 maj 2011 11:25

även härliga Winston är friröntgad!! Otroligt roligt! Bara Doris kvar nu och det vore väl själva sjutton om inte hon oxå blir friröntgad. Eller hur?


/Pernilla

Av Bondinos Kennel - 11 maj 2011 18:13

Jätteroligt tycker jag! Winston är oxå röntgad men inget svar än. Än så länge är 6 st friröntgade av 7, ett jättebra resultat. Nu håller vi tummarna för att även winston och Doris är friska och krya :)


/Pernilla

Ovido - Quiz & Flashcards