Bondinos Kennel

Direktlänk till inlägg 13 augusti 2011

Viltspår o Utställning.

Av Bondinos Kennel - 13 augusti 2011 21:23

Lite sent då....men kritiken från SRRS utställning 2 Juli, då Winston kom 1:a med CK i juniorklassen.

"15 months. Moved very well! Good head and expression. Front angulation good. Ridge is good".

Så till viltspår. Winstons första ÖKL viltspår gjordes i Katrineholm och det var inte roligt alls...  Winston började på en gång i spåret att tabba sig. Han gick käpprätt åt fel håll så vi fick göra en omstart. Den var bara lite bättre och vi kom iallafall fram till en fin hög grävlingsbajs. Winston var okoncentrerad och flackade mellan det riktiga spåret och troligen grävlingen... Mycket hjälp fick han av domaren och mig, för att inte lära sig att fara iväg för långt. Det var ju ändå så kört det kunde bli...Winston var stundom rädd o hukade sig och svansen talade om för oss andra att han INTE kände sig bekväm alls i den här delen av skogen. Han stannade ibland och tittade på oss som om att vi var helt dumma, som inte fattade att det var en farlig grävling i krokarna. Bitvis såg det ut som om han var ute på en vanlig rastningsrunda också bort därifrån.) Jaaa, så det kan gå:) Sista sträckan efter skottet, då spårade han fint och fick därmed ett bra avslut i alla fall. Detta blev ett 0 pris om någon nu trodde något annat  

Dagen efter bar det av till Strängnäs och denna gång skötte han sig fint från början till slut. Så då blev det ett 1:a pris ÖKL viltspår med 37 p.  Jaaa, han gjorde någon ringning för mycket på ett berg när terrängen växlade för att få 42 p. Men vad gör det! Ett första pris det duger det:)   Kul, ena dagen ner som en pannkaka och andra upp som en sol. Något som var pinsamt den första dagen då allt gick fel det var till råga på allt hur jag såg ut...Jag hade fått håret färgat i rött och ljust och brunt och hade fått pärlor fast limmade på en rad i håret av min frissa kompis, så jag glimmade som en tonåring...Dessutom hade en annan kompis erbjudit mig låååånga naglar av akryl med fransk manikyr och så regna det ju så jag hade ett rött regnställ med leopardmönstrade gummistövlar till....Det var knappt jag ville sträcka fram handen till domaren...Jaaa, jag såg väl inte ut att passa i skogen...  varken hunden eller jag den dagen  

GRATTIS till Annika och Obbe som tog sitt tredje 1:a pris i ÖKL viltspår idag och därmed är Obbe SVCH!!!







 
 
Ingen bild

Pernilla

14 augusti 2011 09:54

haha.. kan inte låta bli att skratta när jag läser om din och winstons framfart i skogen. De är rätt så egensinniga de små liven ibland, det värsta går väl över när de blir vuxna och kloka... eller? Grattis till första priset i alla fall (och ska man bomma förstapriset så kan man ju lika gärna göra det rejält med en nolla.. haha) och stort jättegrattis till Annika och SE Vch Bondinos Oberon! Blir så stolt över mina "barnbarn" :)

/Pernilla

 
Ingen bild

Angelica

14 augusti 2011 20:45

Stort grattis till 1a priset, men hade ju gärna sett en bild på dig B-M...jag får en mycket underhållande bild i huvudet när jag läser om din utstyrsel ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bondinos Kennel - 13 juli 2015 21:27

10-12 juli gick SRRS-Specialen av stapeln på Almare Stäket. Lydnaden på fredag, och utställning på lördag-söndag.  På lördagen var det hanarnas dag. Sixton gick i veteranklassen, fick Excellent och blev placerad som tvåa i konkurrensen. Stort Gratt...

Av Bondinos Kennel - 15 februari 2015 23:51

Idag har vi njutit av solen både inne och ute. Framför allt är det vår fina äldre herre Hugo som har njutit. Han tycker att bland det bästa som finns är att hitta en strimma sol i soffan, men är inte heller sen på att göra utflykter till nya platser....

Av Bondinos Kennel - 14 februari 2015 14:48


Imorse var det early rise. Vi åkte till Sollentuna rackethall för Aylas första valputställning. Vi var där i god tid, så hon hann känna in sig på området och varva ner lite. Så småningom blev det vår tur. I hennes klass (tikvalpar 4-6 månader) var de...

Av Bondinos Kennel - 13 februari 2015 06:15


Imorgon ska jag (Magdalena) och Ayla delta på vår första valputställning, i valpklass 4-6 månader (hon är ju 5,5 månader nu, född 2014-08-22). I Sollentuna Rackethall går det av stapeln. Senaste veckorna har vi tränat en del utställningsträning: hemm...

Ovido - Quiz & Flashcards