Bondinos Kennel

Direktlänk till inlägg 26 augusti 2011

Staket runt agilityplan

Av Bondinos Kennel - 26 augusti 2011 06:34

Vår egen agilityplan ligger mitt i Vidja med en granne med hund och en annan med hundrädsla.


Just på bortre delen av planen mot dessa grannar gör några av hundarna lite utflykter. Hittills har allt gått bra men flera av er har framfört att det skulle kännas tryggare med ett avgränsande staket. Ca 25 m räcker för att stängsla just denna frestande del av banan.


Vem åtar sig att vara staketbyggargeneral och fixa ihop gänget till en arbets (halv) dag. Samtidigt kan vi ju fortsätta med tisteljakt och utfyllning av gropar. Min almanacka är fn full  så jag vill inte hålla ihop detta men kommer förstås om jag kan. Vi har spett och slägga och 12 stolp men jag avvaktar inköp av stängsel till dess att vi har ett gäng fixat.


Varför är vi då inte på en brukshundklubb? Jo dels är banorna under säsong ofta upptagna av kurser, dels får vi inte hålla egna kurser på klubbens planer utan då är det enskild träning som gäller och är man strikt måste man som icke-medlem på den lokala klubben be om tillstånd att gästträna - det sistnämnda tillämpas dock sällan. Vår egen Vidjaplan fungerar dessutom även för lydnad och rally.


Vi ses på Almare i helgen, lycka till på lydnadsplan och i ringen!

Annika

 
 
Ingen bild

Felicia med flock

26 augusti 2011 16:03

Jag är gärna med och bygger, men jag tar inte på mig rollen som general. :) Har ingen erfarenhet av att bygga något men tar gärna order! Så när generalen kallar anmäler jag mig som frivillig!

 
Ingen bild

Hanna & Spooky

26 augusti 2011 18:52

Jag kan komma å bonka staket. Kanske kan få med Martin oxå, förutsatt att det inte regnar. Ska d bli gunnebostaket och nedspettade stolpar (ej gjutna)? Om man är 5-6pers borde det inte ta mer än 3h att ordna. Men bör va dagsljus så en helgdag? Jag tror jag tävlar den 4/9 och den 11/9, så då kan jag ej på fm->em.

 
Ingen bild

Pernilla

26 augusti 2011 19:08

Jag hjälper oxå gärna till, kan däremot inget alls om hur staketbygge går till, men kan som Felicia lyda order :)

 
Ingen bild

Hanna & Spooky

28 augusti 2011 11:32

Är d bäst att vi klämmer upp staketet nästa helg då innan nästa agilityträning på banan? Jag(och fler) tävlar den 4e (söndagen) men lördag 3/11 morgon/fm, klara före lunch isf.
Vilka skulle kunna då och kan det finnas staket tillhanda då?

 
Ingen bild

Hanna

28 augusti 2011 11:33

Jag menar morgon/fm lördag 3/9 såklart..

 
Ingen bild

Annika

28 augusti 2011 13:14

Roligt att många vill hjälpa till. Det är inte så komplicerat - stängslet är drygt meterhögt staket på rulle, samma som är mellan min och Björns tomt. På många ställen kan vi helt enkelt fästa mot träden (helst med plastband eller snöre om det är ett träd vi vill ha kvar) så det är bara ett fåtal stolpar som behöver spettas ned. Tyvärr är jag utomlands nästa heg men Berndt är hemma och jag kan försöka hinna köpa staket så det finns. De flesta av oss ses väl på tisdag så vi kan planera vidare då.

 
Ingen bild

Felicia med flock

28 augusti 2011 16:18

Kan inte den 3:e men den 4:e efter RR-promenaden i Stora skuggan kan jag :)

 
Ingen bild

Annika

30 augusti 2011 07:20

Efter alla positiva mail inhandlade jag igår en staketrulle så vi kan ta en första titt ikväll.

 
Ingen bild

Gunilla

17 september 2011 16:42

Jag hjälper också gärna till. men nästa helg åker Pernilla och jag till Broakulla.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bondinos Kennel - 13 juli 2015 21:27

10-12 juli gick SRRS-Specialen av stapeln på Almare Stäket. Lydnaden på fredag, och utställning på lördag-söndag.  På lördagen var det hanarnas dag. Sixton gick i veteranklassen, fick Excellent och blev placerad som tvåa i konkurrensen. Stort Gratt...

Av Bondinos Kennel - 15 februari 2015 23:51

Idag har vi njutit av solen både inne och ute. Framför allt är det vår fina äldre herre Hugo som har njutit. Han tycker att bland det bästa som finns är att hitta en strimma sol i soffan, men är inte heller sen på att göra utflykter till nya platser....

Av Bondinos Kennel - 14 februari 2015 14:48


Imorse var det early rise. Vi åkte till Sollentuna rackethall för Aylas första valputställning. Vi var där i god tid, så hon hann känna in sig på området och varva ner lite. Så småningom blev det vår tur. I hennes klass (tikvalpar 4-6 månader) var de...

Av Bondinos Kennel - 13 februari 2015 06:15


Imorgon ska jag (Magdalena) och Ayla delta på vår första valputställning, i valpklass 4-6 månader (hon är ju 5,5 månader nu, född 2014-08-22). I Sollentuna Rackethall går det av stapeln. Senaste veckorna har vi tränat en del utställningsträning: hemm...

Presentation


Kennel Bondinos blogg

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards