Bondinos Kennel

Direktlänk till inlägg 9 september 2011

Nytt försök med Rally

Av Bondinos Kennel - 9 september 2011 19:45

Det verkar ju inte vara nån annan än jag och kanske Gunilla som kan på tisdag 13/9  

Då får ni ta ställning till några andra datum. Linda kan den 12/9, 22/9, 26/9, 28/9 och 29/9.

Jag kan bara den 26/9 av dessa så i första hand hoppas jag på det datumet. Möten i massor och åker bort senare. Hur ser det ut för er?

Linda väntar på besked så som vanligt hoppas jag på snabba svar..   

// Anna

P.S Ska nån annan tävla den 25/9?

 
 
Ingen bild

Pernilla

9 september 2011 20:31

Jag kommer inte ta några rallylektioner som det ser ut just nu

 
Ingen bild

Angelica

9 september 2011 20:48

Jag tror inte att jag kommer prioritera träning för Linda, känner inte att det ger mer än när jag tränar själv....så jag lägger gärna pengarna på tävlingsanmälan istället ;)

 
Ingen bild

Felicia med flock

9 september 2011 23:31

Sållar mig tyvärr till resten av gänget. Har väldigt mycket annat just nu och med tanke på att det redan är ett par agilitytillfällen inbokade får jag nog nöja mig med det... Kan tänka mig att komma tillbaka till rallyn till våren.... Eller kanske vid något enstaka tillfälle i ridhuset (om det blir sådan träning i vinter).

 
Ingen bild

Hanna & Spooky

10 september 2011 08:12

Inget datum är bättre lr sämre än ngt annat för mig. Den 12/9 är det dock lite tight då jag tävlar dagen innan(11/9) och har lydnadsträning dagen efter(13/9).

 
Anna och Zana

Anna och Zana

10 september 2011 18:38

Jag hade gärna haft ett tillfälle till med Linda. Vi fick ju en bana att öva på och det vore lite spännande att se vad hon planerat med det. Men jag håller annars med om att vi säkert kan träna själva. Jag tränar gärna tillsammans med er övriga ibland för att just vara på samma plan. Hemma kissar ju inte Zana när vi tränar... ;)
Men jag har väldigt mycket annat i mitt liv just nu så de flesta kvällar och helger är svåra, dessutom ska jag ut och resa en del. Jag tränar på med mina 2 älsklingar på hemmaplan när det passar oss bäst, och sticker emellan med lite viltspår :)
Om de flesta är av samma åsikt och vi inte får till ett nytt datum så avbokar jag Linda helt enkelt.

http://www.leo-zana.bloggplatsen .se

 
Ingen bild

Pernilla

10 september 2011 21:36

Det finns banor att ladda ner från nätet annars, men håller med om att det vore bra ifall någon som kan rally kunde vara där och peta i hur man bäst kör en bana. Men en enkel genomgång av vad skyltarna betyder kan man få enkelt via nätet.

 
Ingen bild

Gunilla

11 september 2011 11:41

Känner just nu inför höst och vinter att utomhussäsongen med träning kvällstid är över. Särskilt med tanke på att Charile och jag först och främst måste träna på kontakt och fokus. Vi gick ju av banan i Norsborg för vi var inte överens om vad vi skulle göra på tävlingsbanan. Men jag tränar gärna vidare i ridhuset.
Gunilla

 
Ingen bild

Hanna & Spooky

11 september 2011 22:11

Jag kan gärna stå å hjälpa/tjata på/tipsa er i rallylydnad nybörjarklass. Min erfarenhet räcker ännu EJ helt till att hjälpa er så mkt i fortsättningsklass vilken jag ska börja tävla själv i nu. Efter jag har startat Forts.kl har jag säkert tips att delge er även där om NI vill.. Allt utifrån ERT intresse och om d finns ngn tid som folk kan/vill på

 
Ingen bild

Annika

13 september 2011 06:32

Ja frågan verkar avgjord och inte heller jag kunde mer än ett av dessa datum. Nu har jobbet verkligen kört igång och några krockade med utlovade agilitykvällar.

Tack Hanna vi tar gärna emot dina tips och grattis till den fina prestationen senast.

Välkomna till agility imorgon onsdag, kom gärna lite tidigare, om jag inte är på plats så bara ring. Siktar på att vara tillgänglig från 17 och det blir snabbt mörkt nu så 19.30 får vi nog sluta.

Har kontaktat Farsta Ridhus om vinterträning och väntar på erbjudande om tider.

 
Anna och Zana

Anna och Zana

13 september 2011 23:18

Jag har kontaktat Linda och sagt att vi avbokat träningen just nu men kanske kan höras när vi har mer tid. Hon verkade lite besviken.
Jag har föräldramöte imorgon så ni får kämpa på utan mig.
// Anna

http://www.leo-zana.bloggplatsen .se

 
Ingen bild

Nini

14 september 2011 21:03

Jag har också jättemycket just nu. Blev så peppad av alla fina resultat på Almare att jag vill satsa på "vanlig" lydnad. Är gärna med i ridhuset i vinter.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bondinos Kennel - 13 juli 2015 21:27

10-12 juli gick SRRS-Specialen av stapeln på Almare Stäket. Lydnaden på fredag, och utställning på lördag-söndag.  På lördagen var det hanarnas dag. Sixton gick i veteranklassen, fick Excellent och blev placerad som tvåa i konkurrensen. Stort Gratt...

Av Bondinos Kennel - 15 februari 2015 23:51

Idag har vi njutit av solen både inne och ute. Framför allt är det vår fina äldre herre Hugo som har njutit. Han tycker att bland det bästa som finns är att hitta en strimma sol i soffan, men är inte heller sen på att göra utflykter till nya platser....

Av Bondinos Kennel - 14 februari 2015 14:48


Imorse var det early rise. Vi åkte till Sollentuna rackethall för Aylas första valputställning. Vi var där i god tid, så hon hann känna in sig på området och varva ner lite. Så småningom blev det vår tur. I hennes klass (tikvalpar 4-6 månader) var de...

Av Bondinos Kennel - 13 februari 2015 06:15


Imorgon ska jag (Magdalena) och Ayla delta på vår första valputställning, i valpklass 4-6 månader (hon är ju 5,5 månader nu, född 2014-08-22). I Sollentuna Rackethall går det av stapeln. Senaste veckorna har vi tränat en del utställningsträning: hemm...

Presentation


Kennel Bondinos blogg

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards