Bondinos Kennel

Direktlänk till inlägg 16 september 2011

Winston, Sixton och Rosso tävlade agility

Av Bondinos Kennel - 16 september 2011 18:48

Igår var det KM i agility på Nykvarns kennelklubb och givetvis skulle alla hundarna vara med och tävla. Jag tänkte att det kan ju inte vara svårare än det varit på Södertäljes KM tidigare år då jag varit med  . Så fel jag trodde.....

Man körde en agilityklass och en hoppklass med varje hund och så las resultaten ihop för att utsee en vinnare i small, medium och large hund. 1:an , 2:an och 3:an i varje storlek fick pris. Redan när jag gick banan så förstod jag att detta var inga klass 1 banor... Det var knappt att jag kom ihåg alla svängar och knixar där det kändes som man blev tvungen att utföra framför och bakombyten och allt vad det heter.   

Rosso var felfri i agilityklassen och så snabb tills jag ramlade och höll på att mosa honom...  då missade vi uppfarten på nästa hinder. Sixton var som en dröm och har väl aldrig varit så snabb och duktig där fick jag öva på och härma proffsen som var med hur de gjorde!

Winston gubben då  hur skulle det gå för han? Han utförde hela banan med alla hinder och saktade in på kontaktfälten på mina uppmaningar, och svängde i full fart. Men sen så vågade inte jag lämna honom och byta sida varken före eller efter gungan, vilket proffsen gjorde... Sen kom ett hinder och en sväng till en tunnel som jag inte hann med och den blev då tagen av Winston från fel håll....i full fart.  Mitt fel som inte hann med att visa spidegonsales vägen tydligt . Sen var det en 12 pinnars slalom som han missade en pinne i, så vi gjorde om bara. Men vilket upplopp han gjorde, full fart frammåt på kommando "framåt hopp  .

Hoppklassen var svår med snäva svängar och frestande hinder framför nosen...

Rosso så duktig, men jag hann inte med att byta sida en gång så vi missa ett hinder.

Sixton så duktig, men i slalomen 12 pinnars missade han plötsligt en pinne och vi fick göra om bara. Winston, oj vad det gick- hopp hopp och 5 meter framför så for han in i en tunnel.... och tillbaka i samma... fast vi skulle gjort en snäv sväng då..... Det visste jag att jag inte kunde begära av honom så vi var glada endå såklart. Sen passa han på att hälsa i förbifarten i en kurva på domaren också  . Men 12 pinnars slalomen gjorde han suvränt! Upploppet var lågt och han satt av i fart men saktade in och väntade på mig för det stod skällande hundar mitt framför slutet. Kontentan av Winston var att han skötte sig jätte bra. Man får inte glömma att det var många skällande hysteriska hundar och livat runt plan, men endå skötte han sig så bra. Banorna var såklart för svåra för Winston, men vi gjorde allt på lek med bara glada tillrop så det kändes som allt blev en positiv upplevelse för honom.  

Winston utesluten bägge klasserna, men vi kände oss som  

Sixton var nära att ta hem segern, så han kom på 2:a plats  starkt jobbat av honom!

Rosso kom på 3 placering i small klassen efter ett proffs med två hundar som kom såklart 1:a och 2:a.  

Gissa om jag var trött efter 6 lopp. Gissa om JAG har mycket kvar att lära...det ser man när man får se proffs, kul.

 
 
Ingen bild

Angelica

16 september 2011 20:28

Riktigt bra jobbat, va duktiga ni är :))

 
Ingen bild

Pernilla

18 september 2011 09:14

Grattis! Bra jobbat av dig och alla pojkarna :)

 
Ingen bild

Hanna & Spooky

18 september 2011 20:41

Låter som om du gjorde ett hästjobb där ute med finfint resultat! Grattis!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bondinos Kennel - 13 juli 2015 21:27

10-12 juli gick SRRS-Specialen av stapeln på Almare Stäket. Lydnaden på fredag, och utställning på lördag-söndag.  På lördagen var det hanarnas dag. Sixton gick i veteranklassen, fick Excellent och blev placerad som tvåa i konkurrensen. Stort Gratt...

Av Bondinos Kennel - 15 februari 2015 23:51

Idag har vi njutit av solen både inne och ute. Framför allt är det vår fina äldre herre Hugo som har njutit. Han tycker att bland det bästa som finns är att hitta en strimma sol i soffan, men är inte heller sen på att göra utflykter till nya platser....

Av Bondinos Kennel - 14 februari 2015 14:48


Imorse var det early rise. Vi åkte till Sollentuna rackethall för Aylas första valputställning. Vi var där i god tid, så hon hann känna in sig på området och varva ner lite. Så småningom blev det vår tur. I hennes klass (tikvalpar 4-6 månader) var de...

Av Bondinos Kennel - 13 februari 2015 06:15


Imorgon ska jag (Magdalena) och Ayla delta på vår första valputställning, i valpklass 4-6 månader (hon är ju 5,5 månader nu, född 2014-08-22). I Sollentuna Rackethall går det av stapeln. Senaste veckorna har vi tränat en del utställningsträning: hemm...

Presentation


Kennel Bondinos blogg

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards