Bondinos Kennel

Direktlänk till inlägg 13 oktober 2011

En hälsning till alla Bondinosar!

Av Bondinos Kennel - 13 oktober 2011 18:52

Hej,


Jag försöker läsa i bloggen när tillfälle ges då det är roligt att läsa om era fina unga hundar och allt ni gör tillsammans. Vi är för tillfället passiva medlemmar i Bondinos träningsgrupp, men jag vill ändå dela med mig av vilken frukt det ger längre fram i livet när man lagt en sådan bra grund som Annika och Lena hjälpt oss med. För några veckor sedan blev jag påmind om vilken otroligt fin hund Vinja är. Jag och Vinja var uppe och vandrade vid Ramundberget tillsammans med tre väninnor från jobbet. En av dem är hundrädd, men eftersom hon visste att Vinja är så lydig så fick hon (Vinja) följa med. Jag fick höra hela helgen hur fin och trevlig hon är, min väns rädsla var som bortblåst! Vi får ofta höra att Vinja är fin, men det känns lite extra när det kommer från någon som är (var!) hundrädd. Det är så obeskrivligt härligt att inte behöva vara ängslig att ens hund ska hitta på dumheter eller vara otrevlig när man umgås med andra, att kunna ha henne lös och ta med henne på dessa äventyr som tex denna i Ramundberget. I flera år har vi sagt att ”det här måste vara hennes bästa år”, men hon blir bara finare. Hon har, vågar knappt uttala det (peppar!), faktiskt varit helt skadefri så när som på en olycka med en pinne in i bröstet när hon lekte med Vito, samt en broskbildning (el vad det nu var, det är borta ivf). Vi hoppas att hon håller sig lika frisk i många år till och detsamma önskar vi förstås era hundar. Lycka till med träning och allt annat! Vi ses!


Mvh,
Nina, matte till Vinja


PS skickar med några bilder också här nedanför

   

 
 
Ingen bild

Pernilla

13 oktober 2011 19:16

Vad roligt att höra om Vinja, det var länge sen :) Jag kan bara hålla med dig om att Annika och Lena hjälpte till att lägga grunden för hur fina och underbara hundar vi kan njuta av nu. Izza (jag antar att du kommer ihåg hur vild hon var?) är en riktig dam och väldigt lydig och otroligt snäll. Liksom Vinja har hon inte råkat ut för nåt (peppar peppar) förutom den där burpinnen som gjorde hål i huvudet på henne när hon bröt sig ur stålburen ca 8 månader gammal... och jag håller verkligen med, för varje år som har gått så har jag tyckt att Izza utvecklar sig till det bättre. En tröst så här när vi idag sliter med våra små bondinosmonster... en dag så, då får vi lön för mödan :)

Härlig bild på Vinja och barnen :)

 
Ingen bild

Annika

17 oktober 2011 16:52

Vilka härliga kort. Ni har verkligen jobbat bra med Vinja som är en supertrevlig och trygg dam numera. Som valp var hon synnerligen livlig och hade sina egna åsikter, bland annat minns jag att ni ibland smög ut i köket för att få äta ifred när Vinjavalpen sov!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bondinos Kennel - 13 juli 2015 21:27

10-12 juli gick SRRS-Specialen av stapeln på Almare Stäket. Lydnaden på fredag, och utställning på lördag-söndag.  På lördagen var det hanarnas dag. Sixton gick i veteranklassen, fick Excellent och blev placerad som tvåa i konkurrensen. Stort Gratt...

Av Bondinos Kennel - 15 februari 2015 23:51

Idag har vi njutit av solen både inne och ute. Framför allt är det vår fina äldre herre Hugo som har njutit. Han tycker att bland det bästa som finns är att hitta en strimma sol i soffan, men är inte heller sen på att göra utflykter till nya platser....

Av Bondinos Kennel - 14 februari 2015 14:48


Imorse var det early rise. Vi åkte till Sollentuna rackethall för Aylas första valputställning. Vi var där i god tid, så hon hann känna in sig på området och varva ner lite. Så småningom blev det vår tur. I hennes klass (tikvalpar 4-6 månader) var de...

Av Bondinos Kennel - 13 februari 2015 06:15


Imorgon ska jag (Magdalena) och Ayla delta på vår första valputställning, i valpklass 4-6 månader (hon är ju 5,5 månader nu, född 2014-08-22). I Sollentuna Rackethall går det av stapeln. Senaste veckorna har vi tränat en del utställningsträning: hemm...

Ovido - Quiz & Flashcards