Bondinos Kennel

Direktlänk till inlägg 30 oktober 2011

wohoo!!

Av Bondinos Kennel - 30 oktober 2011 18:32

Idag åkte jag o Pernilla till Norrtälje lokala kennelklubb för att tävla rallylydnad, ett trevligt ställe att tävla på och måste säga att de hade bra flyt idag på arrangemanget :)


Först ut idag av våra sötnosar va Izza. Hon tävlade i fortsättningsklassen, som va förlagd på deras agilityplan, vilket gjorde att Izza kasta ett å annat öga på balanshinder mm    Jag tyckte att vi gjorde en bra runda o kände mig nöjd. Pernilla började stuva in Izza, Luna o bur i bilen, medan jag skulle gå banvandring för nybörjarklassen med Echo. Mitt i banvandringen hör jag Pernilla ropa "Angelica!! kom!!" ...då visade det sig att jag o Izza kommit på 3e plats (av 25) med hela 96 poäng  o skulle stå på pallen Så nu har mamma Izza har fått ännu en titel: RLD F  

Här kan ni kika på Izzas runda:



Så va det då dags för Echo-pojken...o till en början va han lite disträ...sisådär en tre skyltar. Sen så vakna han till o fattade att "jaha, är det du o jag som jobbar" ...å då gick det som en dans   Det kändes som om vi iaf fixat en godkänd runda, men då jag visste att domaren vi gick för va (host harkel) rätt hård i sin bedömning, vågade jag inte riktigt känna mig säker. Men se, det blev 88 poäng och därmed ett till kvalificerande resultat!!

Vår fina kritik: "Lysande runda, med bra rallylydnadskänsla. Försök att arbeta bort din knutna hand, den kan missförstås"  o det kändes kanon att få höra   Knutna handen va oxå bra att hon sa ngt om o ngt för mig att tänka på! Dock är det ganska medvetet just nu, då Echo har en tendens att komma lite före mig, har jag börjat med att hålla godis bakom ryggen o det har gett resultat....nu gäller det bara att inte fastna i det, utan som sagt, arbeta bort den hjälpen! 

Så summa summarum, en riktigt skoj dag  

Nu hoppas vi (jag) på att Echo inte blir bortlottad i Nacka den 19 nov, då har vi chans på en ny titel! Strimma o Obbe är också anmälda...hoppas vi får starta allihop :) 

/Angelica

 
 
Ingen bild

Hanna & Spooky

30 oktober 2011 19:08

Grattis till fina rundor, placering å titel! Va fint d gick å Echo-ponken skötte sig ju lysande!!

 
Ingen bild

Pernilla

30 oktober 2011 19:32

Så kul!! Heja er! Det går som på räls :) Måste varna för Echos filmklipp, maxzoomen var på så det är risk för åksjuka, det är rätt så skakigt :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bondinos Kennel - 13 juli 2015 21:27

10-12 juli gick SRRS-Specialen av stapeln på Almare Stäket. Lydnaden på fredag, och utställning på lördag-söndag.  På lördagen var det hanarnas dag. Sixton gick i veteranklassen, fick Excellent och blev placerad som tvåa i konkurrensen. Stort Gratt...

Av Bondinos Kennel - 15 februari 2015 23:51

Idag har vi njutit av solen både inne och ute. Framför allt är det vår fina äldre herre Hugo som har njutit. Han tycker att bland det bästa som finns är att hitta en strimma sol i soffan, men är inte heller sen på att göra utflykter till nya platser....

Av Bondinos Kennel - 14 februari 2015 14:48


Imorse var det early rise. Vi åkte till Sollentuna rackethall för Aylas första valputställning. Vi var där i god tid, så hon hann känna in sig på området och varva ner lite. Så småningom blev det vår tur. I hennes klass (tikvalpar 4-6 månader) var de...

Av Bondinos Kennel - 13 februari 2015 06:15


Imorgon ska jag (Magdalena) och Ayla delta på vår första valputställning, i valpklass 4-6 månader (hon är ju 5,5 månader nu, född 2014-08-22). I Sollentuna Rackethall går det av stapeln. Senaste veckorna har vi tränat en del utställningsträning: hemm...

Ovido - Quiz & Flashcards