Bondinos Kennel

Direktlänk till inlägg 4 mars 2012

Ridhusträning och tävling 11 mars

Av Bondinos Kennel - 4 mars 2012 09:53

    Det blir allt glesare på lördagsträningen och allt ljusare utomhus. Mitt förslag är att lördag den 10 mars är sista datum för årets träning - vad tycker ni?


Ett annat alternativ är att vi kör blandat, ibland lydnad ibland agilityträning inomhus lördagar för dom som vill 3 helger till. Alternativt kör på med lydnaden om tillräckligt många vill vara med och dela på kostnaden. Som ni märkt har jag dock själv haft en sämre närvaro på sistone och kan inte garantera full närvaro framöver heller - agility kräver ju att jag och Berndt kan köra hinder. Mitt skadade knä börjar nu bli bättre men agility får nog vänta en vecka till minst. Skriv en kommentar om hur ni vill ha det!


Lydnadstävling den 11 mars med start kl 8 och håller på hela dagen. Kan du hjälpa till och i så fall när? Vi behöver skrivare, inropare och någon som räknar protokoll och kollar vaccinationer. Tomas, jag , Nini, Felicia, Ninnin och en av hennes kompisar ska hjälpa till så det är ingen kris men enklare om vi är lite fler.


Om vi håller tidsschemat finns tid för att låta funktionärerna ha en träningstävling efteråt och jag kan åta mig att hålla i detta - om tidsschemat spräcks så får vi avstå.


Hälsningar Annika

 
 
Ingen bild

Angelica

4 mars 2012 18:51

Som jag sa när vi pratade så hjälper jag gärna till. Inte som skrivare dock, tror inte min nacke uppskattar att stå o skriva ett längre tag utan stöd. Räcker det att jag kommer till 8?

Jag har fixat ihop ett kompendium också till det ev 2-års firandet!

När det gäller ridhuset så känns det inte jätteviktigt nu när det börjar bli ljust ute. Men är det fler som är intresserade av agility kan jag tänka mig att dyka upp, kan va kul omväxling för mig o Echo då vi inte tränat det på länge!

 
Ingen bild

Annika

5 mars 2012 07:12

Räcker bra, eg behöver vi bara en person till 8 eller gärna 7.55 förutom Nini och jag själv och Tomas. Bra att tyras om över dagen så alla inte behöver stanna 12 timmar - Felicia när har du tänkt att komma?

 
Ingen bild

Felicia med flock

5 mars 2012 17:28

Jag kommer att ha Maya med mig för att avlasta Johan lite (vi har hundbesök den veckan) så jag vill nog inte vara där hela dagen eftersom jag inte vill ha henne i bilen för länge...

Jag skriver gärna, tycker att det är roligt och lärorikt.

 
Ingen bild

Angelica

5 mars 2012 18:32

Jag kommer gärna på morgonen, så kan du komma lite senare Felicia? El va säger ni?

 
Ingen bild

Annika

6 mars 2012 06:51

Javisst Felicia om du är på plats 11.15 då det är samling för lydnadsklass 1B vore det perfekt (eller om du vill skriva eliten komma redan 10.15) Under de närmaste timmarna kör vi sedan i båda ridhusen så det vore bra om du kunde vara kvar lite Angelica, dvs till dess att LK1b är klar ca 13.30 Vad gäller uppstarten kl 07.40 så är det bara 8 klass 1 hundar och jag, Nini och Tomas borde kunna klara det själva.

Alltså Angelica räcker det om du kan komma vid 9 eller 9.30 (och lösa av Tomas som ska tävla i klass 1B) och stanna till framåt 14. Felicia om du kan stanna till dess det är klart dvs kanske 17 eller 18 så blir det jättebra. Vi räknar med att vara så många att vi kan ta rejäla pauser och gå ut med våra hundar. Tomas och jag träffas ikväll och tittar på funktionärsschemat så finns fler frivilliga så hör av er. Att sitta uppe i cafeterian och räkna protokoll, kan det vara något? Skrivplatser finns också kvar. Om vi håller tidsschemat finns tid för träning av funktionärernas hundar mot slutet av dagen -man kan ju inte hyra så knapp tid att vi riskerar att inte kunna slutföra tävlingen så det finns lite marginal. Bara att röra sig med hunden på tävlingsplatsen är bra träning.

 
Ingen bild

Angelica

6 mars 2012 16:17

Låter som en bra plan, jag kommer till 9:30 senast! Får se om Echo följer med, men tror du att det finns rum för att rasta ordentlig får han nog hänga med å få lite miljöträning...alltid bra!

 
Ingen bild

Annika

6 mars 2012 16:46

Ja visst vore det väl jättebra med miljöträning för honom och många andra, Annika

 
Ingen bild

Catti

6 mars 2012 21:20

Hej! det är nog jag som är Ninni´s kompis, jag har ingen erfarenhet men om ni säger vad jag ska göra så löser det sig nog.Jag kan vara där till kl 8.00, har Nelo snart 3 år från Anzantras afrikakull och kan tänka mig att tävlingsträna om tid finns.
MVH Catti Cronvall

 
Ingen bild

Annika

7 mars 2012 06:55

Hej Catti - du kan väl ringa mig på fredag kväll - 073 966 00 48 - tror att det räcker att du kommer lite senare men har ingen full överblick än. Toppen att du hjälper till, Välkommen!
Annika

 
Ingen bild

Felicia med flock

7 mars 2012 16:29

Får se om jag stannar så länge... Känns som att det är en väldigt lång tid för Maya i bilen även med pauser. Jag måste åka från Lidingö vid 10 och är då kanske inte hemma förrän 19-tiden... det blir en lång dag för henne.. Alternativet är att jag inte tar med henne alls.

 
Ingen bild

Gunilla

7 mars 2012 16:48

Det är OK för mig med sista träning den 10 men det skulle vara kul med lite agillity om det går att genomföra längre fram. Jag räkar med att komma den 10 som vanligt.

 
Ingen bild

Catti

7 mars 2012 17:05

Annika jag ringer dig på fredag!
mitt nummer är 076 946 5066

// Catti

 
Ingen bild

Angelica

7 mars 2012 20:15

Kul Catti att du kommer på söndag :)

 
Ingen bild

Felicia med flock

8 mars 2012 16:21

Vill bara flagga lite för att jag nu sitter här med influensan, trodde att det "bara" var magsjuka.. men det här verkar hålla i sig. Nu är det långt till söndag och allt kan hända. Vill bara säga att det eventuellt kan bli så att jag inte kan komma.. för planeringens skull.

 
Ingen bild

Annika

9 mars 2012 06:35

Trist hoppas du kryar på dig! Annika

 
Ingen bild

Annika

11 mars 2012 19:53

Varmt tack till alla som hjälpte till och stort grattis till Britt-Marie och Winston som klarade ett första prisi ettan igen trots att dom råkade hamna i den struliga platsliggningsgruppen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bondinos Kennel - 13 juli 2015 21:27

10-12 juli gick SRRS-Specialen av stapeln på Almare Stäket. Lydnaden på fredag, och utställning på lördag-söndag.  På lördagen var det hanarnas dag. Sixton gick i veteranklassen, fick Excellent och blev placerad som tvåa i konkurrensen. Stort Gratt...

Av Bondinos Kennel - 15 februari 2015 23:51

Idag har vi njutit av solen både inne och ute. Framför allt är det vår fina äldre herre Hugo som har njutit. Han tycker att bland det bästa som finns är att hitta en strimma sol i soffan, men är inte heller sen på att göra utflykter till nya platser....

Av Bondinos Kennel - 14 februari 2015 14:48


Imorse var det early rise. Vi åkte till Sollentuna rackethall för Aylas första valputställning. Vi var där i god tid, så hon hann känna in sig på området och varva ner lite. Så småningom blev det vår tur. I hennes klass (tikvalpar 4-6 månader) var de...

Av Bondinos Kennel - 13 februari 2015 06:15


Imorgon ska jag (Magdalena) och Ayla delta på vår första valputställning, i valpklass 4-6 månader (hon är ju 5,5 månader nu, född 2014-08-22). I Sollentuna Rackethall går det av stapeln. Senaste veckorna har vi tränat en del utställningsträning: hemm...

Presentation


Kennel Bondinos blogg

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards