Bondinos Kennel

Direktlänk till inlägg 21 mars 2012

RR-Race!

Av Bondinos Kennel - 21 mars 2012 09:12

Uppdatering: Fullbokat! Men man kan fortfarande anmäla sig som reserv.


Jag tror det finns ett fåtal platser kvar till årets RR-Race som går av stapeln den 4 juni. Som jag har nämnt förut så har Izza och valparnas gammelfaster Djungelkattens Superridged Scarlett rekordet och inga andra hundar har väl egentligen varit i närheten av deras resultat. Izza ska vara med om hon får vara fortsatt pigg och busig, det är nog sista chansen för henne i år. Hon kommer nog inte att springa lika fort som hon gjorde förra gången (6, 6 sek) men hon tyckte det var så vansinnigt roligt att döda plastkaninen så det spelar ju faktiskt ingen roll. Luna har ju en 1a på höger armbåge så hon får stå över, men resten av gänget är ju friröntgade och jag är rätt så säker på att de skulle tycka det var väldigt kul att få springa fort fort!


 Först till kvarn gäller! Anmäl er HÄR


  Izza spanar fortfarande efter haren på prispallen


/Pernilla


PS

Izzas kusin Karma har även hon vunnit racet och jag tror hon har kommit på prispallen varje gång hon har varit med, Rätta mig om jag har fel Magda. Här är hon 3a.

 
 
Ingen bild

Felicia med flock

21 mars 2012 15:25

Maya (och säkert Hugo med) skulle nog tycka att det var jätteroligt men det är lite svårt för mig att åka från jobbet i tid för att hinna värma upp hund och så vidare... Så andra får springa istället :)

 
Ingen bild

Angelica

21 mars 2012 18:44

Va roligt att Izza får springa, jag ska va där och heja på henne :)

 
Ingen bild

Maria och Tomas

21 mars 2012 20:43

Nu har vi anmält Quintus till tävlingen,så nu får vi se om han har ärvt mammas talang:) Får hoppas att det inte är fullt bara,,

 
Ingen bild

Pernilla

21 mars 2012 21:20

Det blev fullbokat ikväll, har ni fått bekräftelse på anmälan? Hoppas hoppas för jag tror att racing passar särskilt bra till just Quintus - med den kamplusten och den energin han har så! För att de ska ta i riktigt ordentligt så måste de en hyfsat stor dos kamplust, de måste ju vilja komma ikapp och slakta den där kaninen! (sen så är det inte tillåtet att låta hunden bita i den, men Izza smet ändå förbi mig och gav sig på den.. hihi)

 
Ingen bild

Maria och Tomas

21 mars 2012 22:10

tyvärr var det fullbokat men Quintus står med på deras reserv lista i alla fall,,trist,tror att han skulle gilla det!Men annars hejar vi på mamma Izza i alla fall så tar vi det nästa gång

 
Ingen bild

Anna och Zana

21 mars 2012 22:15

Jag står på reservlistan med Zana, vi vill jättegärna vara med! Jag tror Zana skulle älska att springa hon har ju fart den lilla tjejen:-). Vi håller tummarna!

 
Ingen bild

Pernilla

21 mars 2012 22:40

Vad synd! :( Men mkt kan hända på 11 veckor, så förhoppningsvis så blir det platser lediga. Håller verkligen alla tummar för det! Och ja såklart Zana skulle älska det oxå! Själv hade jag ingen aning om hur triggad Izza skulle bli. Hon är så tyst av sig men där vid banan, när hon fattat vad det gick ut på och hon väntade på sin andra start, så vräkte hon sig mot stängslet och tjöt varje gång efter den där förbenade haren som åkte förbi. Hon har inte tjutit så nån gång sen dess heller, så det var verkligen nåt speciellt :) Nu när hon är äldre så ska jag vara extra noga med att hon är i bra form (hon motionerar inte sig själv på samma sätt längre, hon är ju daaam och kan inte flänga runt hursomhelst som vissa andra i flocken gör... även om man kan nedlåta sig till lek då och då) och vara noga med massage och stretching efter långpromenaderna. Vilket ju även är bra för påskisarna förstås

 
Ingen bild

Magda & Karma

24 mars 2012 00:09

Karma har deltagit 8 ggr, det ni ;-) Vunnit 2 ggr (2008 + 2009) och fått placeringar de flesta andra gångerna. Men fr o m nu är hon pensionerad, hennes rygg har tyvärr sagt ifrån nu, hon fyllde ju 8 nyligen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bondinos Kennel - 13 juli 2015 21:27

10-12 juli gick SRRS-Specialen av stapeln på Almare Stäket. Lydnaden på fredag, och utställning på lördag-söndag.  På lördagen var det hanarnas dag. Sixton gick i veteranklassen, fick Excellent och blev placerad som tvåa i konkurrensen. Stort Gratt...

Av Bondinos Kennel - 15 februari 2015 23:51

Idag har vi njutit av solen både inne och ute. Framför allt är det vår fina äldre herre Hugo som har njutit. Han tycker att bland det bästa som finns är att hitta en strimma sol i soffan, men är inte heller sen på att göra utflykter till nya platser....

Av Bondinos Kennel - 14 februari 2015 14:48


Imorse var det early rise. Vi åkte till Sollentuna rackethall för Aylas första valputställning. Vi var där i god tid, så hon hann känna in sig på området och varva ner lite. Så småningom blev det vår tur. I hennes klass (tikvalpar 4-6 månader) var de...

Av Bondinos Kennel - 13 februari 2015 06:15


Imorgon ska jag (Magdalena) och Ayla delta på vår första valputställning, i valpklass 4-6 månader (hon är ju 5,5 månader nu, född 2014-08-22). I Sollentuna Rackethall går det av stapeln. Senaste veckorna har vi tränat en del utställningsträning: hemm...

Ovido - Quiz & Flashcards