Bondinos Kennel

Direktlänk till inlägg 28 mars 2012

Välkomna på lördag 31 mars kl 14

Av Bondinos Kennel - 28 mars 2012 17:44

Så roligt att så många kommer på lördag och tack Angelica för att du delar med dig av kunskaper om hundmassage - det ser vi och hundarna fram mot.


Tyvärr kan Zana med familj inte delta och Carro som tänkt komma med Doris har inte heller möjlighet. Winston kommer med Magdalena eftersom Britt-Marie har förhinder (son som kommit till SM i hockey i sin åldersgrupp får ju räknas som laga förfall). Echo, Ouintus, Obbe, Leia, Luna och Maya och inte minst mamma Izza kommer med varierande antal familjemedlemmar och det ska bli jättekul att se er alla.


Vi ses på Strimmas och Obbes hunddagis "Lathunden", Boforsgatan 5 nära City Pet. Efter tårta och massageundervisning åker vi vidare till Farsta Ridhus för agilityträning för dom som är intresserade. Pernilla - föreslår att vi tar fotograferingen där. Hundarna gör sig ju bättre med naturbakgrund som du påpekade i din kommentar och vi kan ju bara köra en hund i taget på agilitybanan.


Gunilla och Lena har jag inte talat med men självklart vore det roligt om ni vill närvara på denna födelsedag.


Annika

 
 
Ingen bild

Angelica

28 mars 2012 18:43

Ja, jag är ju ganska "ringrostig", men ska göra mitt bästa ;)
Vi ses på lördag!

 
Ingen bild

Pernilla

28 mars 2012 20:01

Jag hade inte tänkt åka till ridhuset. Har rätt mkt att göra hemma. Däremot tänkte jag nog att jag fotar lite när Angelica demonstrerar och när vi fikar. Uppställningsbilder bör man ha rätt bakgrund och rätt ljus till för att det ska vara nån idé. Att fota dem i naturen är inte alltid optimalt då bakgrunden helst inte ska störa bilden, det är ju hunden man ska titta på. Är det nån som vill fota sin hund uppställd så gör jag såklart mitt bästa. Men det får bli under fikat. Hallgolvet lägger sig inte av sig själv av nån konstig anledning ;)

 
Ingen bild

Pernilla

28 mars 2012 20:13

Sen så är det lite roligare att fota hundarna "in action". Ståbilder är så jäkla svåra att få till. Det vore roligt om vi kunde ha nån gemensam rally/agility/lydnadsträning utomhus framöver då jag kan fota alla våra vackra härliga hundar!

 
Ingen bild

Pernilla

30 mars 2012 18:12

Jag kommer inte i morgon. Har 39,5 graders feber och är magsjuk

 
Ingen bild

Felicia med flock

30 mars 2012 21:28

Krya på dig Pernilla!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bondinos Kennel - 13 juli 2015 21:27

10-12 juli gick SRRS-Specialen av stapeln på Almare Stäket. Lydnaden på fredag, och utställning på lördag-söndag.  På lördagen var det hanarnas dag. Sixton gick i veteranklassen, fick Excellent och blev placerad som tvåa i konkurrensen. Stort Gratt...

Av Bondinos Kennel - 15 februari 2015 23:51

Idag har vi njutit av solen både inne och ute. Framför allt är det vår fina äldre herre Hugo som har njutit. Han tycker att bland det bästa som finns är att hitta en strimma sol i soffan, men är inte heller sen på att göra utflykter till nya platser....

Av Bondinos Kennel - 14 februari 2015 14:48


Imorse var det early rise. Vi åkte till Sollentuna rackethall för Aylas första valputställning. Vi var där i god tid, så hon hann känna in sig på området och varva ner lite. Så småningom blev det vår tur. I hennes klass (tikvalpar 4-6 månader) var de...

Av Bondinos Kennel - 13 februari 2015 06:15


Imorgon ska jag (Magdalena) och Ayla delta på vår första valputställning, i valpklass 4-6 månader (hon är ju 5,5 månader nu, född 2014-08-22). I Sollentuna Rackethall går det av stapeln. Senaste veckorna har vi tränat en del utställningsträning: hemm...

Presentation


Kennel Bondinos blogg

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards