Bondinos Kennel

Direktlänk till inlägg 8 april 2012

Planer på tävlingar?

Av Bondinos Kennel - 8 april 2012 14:36

Hej på er! Nu var det ett tag sedan jag skrev lite här och tycker att det är dags   .

Jag var i fredags på en rallytävling med Zana och lyckades trots kyla, snö och lera få upp modet och glädjen på både mig och Zana! Det blev en delad 15:onde plats med 70 poäng, vilket jag känner mig mycket nöjd med! Detta trots att jag missade 10 poäng på att gå åt fel håll i "360 graders snurren" !!! Idiotiskt av mig men Zana följde fint efter matte..    


Nu är jag "taggad" på att tävla vidare i vår och har tittat lite i tävlingskalendern. Det vore roligt om vi blir fler så jag tänkte höra hur ni andra funderar. Både gällande rallylydnad och utställning.

Jag har tänkt att anmäla mig till en rallytävling den 12 maj, Apollogruppen Huddinge och kanske den 26 maj hos Norsborgs kennelklubb. De i april har jag redan missat anmälningstiden för.

Varför jag tvekar kring Norsborg är pga. utställningarna som är den helgen. Den 26 maj i Vallentuna och den 27 maj Österbybruk. Ska ni på någon av dessa? Jag känner mig inte så "utställningsklar" men övning ger ju färdighet..., så jag gör som ni, hur gör ni?   


Hoppas ni har en skön påsk med alla påskvalpar och vänner!

// Anna

 
 
Ingen bild

Pernilla

8 april 2012 16:46

Så otroligt starkt av dig att åka iväg i skitvädret och härligt att det gav mersmak! Jag har siktet inställt på utställningarna den helgen, för visst har vi pratat om det Angelica? Åtminstone den i Vallentuna. Sen vad gäller rally/lydnad så är det Angelica som bestämmer när/var/hur. Jag bara lånar ut hunden ;)

 
Ingen bild

Winston

8 april 2012 23:07

Jag har debut rally den 13/5 i Eskilstuna . Ta den...
Har tänkt bägge utställningarna vallent i österbybruk..
Bara lilla gubben har päls på kroppen så det räcker;)))

 
Ingen bild

Angelica

9 april 2012 20:41

Japp, Vallentuna hade jag tänkt att ställa. Sen är rallyn i Norsborg den 26 ganska lockande....
Har funderat på rally den 13 oxå i Esklistuna, men då är det ju bara nyb o forts så då kan jag inte starta Izza :/ Men inget är spikat än, ska ha lite överläggning här hemma ;)
Den 17 juni (Årsta) skulle det va kul att ställa oxå, men då måste jag få barnvakt för maken är redan uppbokad!

 
Ingen bild

Angelica

9 april 2012 20:43

Missade!! Du o Zana va duktiga i ovädret, bra jobbat :) o kan matte bara snurra åt rätt håll nästa gång så blir det godkänd runda direkt ;)

 
Ingen bild

Anna och Zana

15 april 2012 23:20

Jag har anmält oss till den 12/5 och tar nog den 13/5 med, en hel rallyhelg.... Samma domare så det är bara att hoppas vi får godkänt! Om du ska ställa i vallentuna så krockar ju det med rally i Norsborg Angelica, så hur tänkte du nu?!
Årsta jobbar jag tyvärr.

 
Ingen bild

Angelica

16 april 2012 20:04

Skrev fel, menade gubbängen, pudelklubbens den 19:e
Har anmält till den 13 o 19. Kul, då ses vi i E-tuna :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bondinos Kennel - 13 juli 2015 21:27

10-12 juli gick SRRS-Specialen av stapeln på Almare Stäket. Lydnaden på fredag, och utställning på lördag-söndag.  På lördagen var det hanarnas dag. Sixton gick i veteranklassen, fick Excellent och blev placerad som tvåa i konkurrensen. Stort Gratt...

Av Bondinos Kennel - 15 februari 2015 23:51

Idag har vi njutit av solen både inne och ute. Framför allt är det vår fina äldre herre Hugo som har njutit. Han tycker att bland det bästa som finns är att hitta en strimma sol i soffan, men är inte heller sen på att göra utflykter till nya platser....

Av Bondinos Kennel - 14 februari 2015 14:48


Imorse var det early rise. Vi åkte till Sollentuna rackethall för Aylas första valputställning. Vi var där i god tid, så hon hann känna in sig på området och varva ner lite. Så småningom blev det vår tur. I hennes klass (tikvalpar 4-6 månader) var de...

Av Bondinos Kennel - 13 februari 2015 06:15


Imorgon ska jag (Magdalena) och Ayla delta på vår första valputställning, i valpklass 4-6 månader (hon är ju 5,5 månader nu, född 2014-08-22). I Sollentuna Rackethall går det av stapeln. Senaste veckorna har vi tränat en del utställningsträning: hemm...

Presentation


Kennel Bondinos blogg

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards