Bondinos Kennel

Direktlänk till inlägg 29 juni 2012

Tävla i sommar?

Av Bondinos Kennel - 29 juni 2012 08:48

Som flera av er vet så opererade jag mig i förra veckan (eller jag och jag det var ju en kirurg som gjorde grovarbetet kan man säga) och mina hundar är nu nere i småland hos min bror tills jag känner att jag kan hantera ca 70kg hund i koppel vilket jag tror infaller på måndag då jag planerar att hämta hem dem, längtar faktiskt så förbannat efter dem. Vilket jag inte trodde att jag skulle göra den morgonen då de liftade med mamma ner. Den morgonens promenad hade verkligen lyckats göra mig så jäkla förbannad på en viss liten dam som råkar besitta världens jakt- och kamplust. Ja jag menar den väna sockerbiten Luna.  


Promenaden började med att hon nästan drog omkull mig för att hon hittade en katt i diket. Ett snårigt dike. Kopplet slets ur min hand, inte så kul med tanke på att det var längs en trafikerad väg. Som tur var så var katten kaxig och satt still. Vågar inte ens tänka tanken vad som hänt ifall den stuckit iväg.... Nåväl. Katten satt kvar och Luna såg sin chans att äntligen få döda (eller jag menar ju "fånga")  en av de där retsamma jäklarna. Men katten gav igen ordentligt. I det läget kan man tro att Luna skulle backa och förstå att katter inte betraktar sig själva som en ridgebacklunch. Icke då. Luna fortsätter försöka "fånga" katten, men vid det här laget har jag lyckats komma ner i diket och får tag i hundrackarn. Tar ett ordentligt tag i henne så att hon ska lugna sig. Men när Luna är i "jaktläge" så reagerar hon inte på omgivningen öht. Inser att det inte hjälper så vi beger oss iväg igen, och hela promenaden spanar den väna sockerbiten i dikena efter katter att "fånga"...


Till slut får hon napp, men den här gången är det en orm. Men jag tror att jag lyckades skrämma Luna då eftersom jag hoppade och tjöt högt av rädsla så Luna backade undan och skällde för säkerhetsskull lite på ormen när den ringlade iväg...  


Så ja, det var rätt skönt när de åkte iväg senare den dagen. Men nu räknar jag ner timmarna tills jag får återse dem och känner mig riktigt peppad att tävla dem igen. Eller ja, att Angelica tävlar dem igen ;) Luna, Obbe och Echo ska ställas ut i Köping den 22 juli. Izza och Echo ska tävla i rally helgen efter det i norrtälje samtidigt som Obbe ska ställas i Ransäter och sen väntar Eskilstuna den 19 augusti (utställning) för Echo, Luna och Zana. Det är det som är inbokat hittills. Det vore jättekul om vi blir flera som ställer ut (eller kör rally etc) tillsammans. Hur har ni planerat sommaren?


Och ni vet väl att världens finaste Obbe blev 4e bästa hane på Årsta utställningen? Och att Echo kom tvåa i jaktklassen (efter Obbe) med Excellent och CK och att Leia i sin debut fick Excellent? Med lite mer ringträning så kan det nog lura ett CK bakom hörnet för Leia oxå. Vilket fint gäng vi har, eller hur?   


/Pernilla

 
 
Ingen bild

Winston

29 juni 2012 10:33

Härligt att du snart får hem dem:) Winston ska ställas i öppen klass i Gyssinge BISS-12 SRRS, + lydnad, men....(se meddelande Pernilla). Sen tänkte Eskilstuna oxå. Sen agility tävl märsta/Sigtuna o Eskilstuna i aug. Spår i sep. Se om vi hittar rallylyd oxå.

 
Ingen bild

Angelica

30 juni 2012 20:58

jadu Pernilla, Luna är en sockerbit med en skvätt krut i ;)

Annika, om du vill så visar jag gärna Obbe i Eskilstuna. Jag har anmält Echo till jaktklass, så om du isf anmäler Obbe till öppenklass?

 
Ingen bild

Annika

9 juli 2012 08:51

Tack Angelica - jättesnällt om du vill visa Oberon också, jag kollar almanackan och återkommer.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bondinos Kennel - 13 juli 2015 21:27

10-12 juli gick SRRS-Specialen av stapeln på Almare Stäket. Lydnaden på fredag, och utställning på lördag-söndag.  På lördagen var det hanarnas dag. Sixton gick i veteranklassen, fick Excellent och blev placerad som tvåa i konkurrensen. Stort Gratt...

Av Bondinos Kennel - 15 februari 2015 23:51

Idag har vi njutit av solen både inne och ute. Framför allt är det vår fina äldre herre Hugo som har njutit. Han tycker att bland det bästa som finns är att hitta en strimma sol i soffan, men är inte heller sen på att göra utflykter till nya platser....

Av Bondinos Kennel - 14 februari 2015 14:48


Imorse var det early rise. Vi åkte till Sollentuna rackethall för Aylas första valputställning. Vi var där i god tid, så hon hann känna in sig på området och varva ner lite. Så småningom blev det vår tur. I hennes klass (tikvalpar 4-6 månader) var de...

Av Bondinos Kennel - 13 februari 2015 06:15


Imorgon ska jag (Magdalena) och Ayla delta på vår första valputställning, i valpklass 4-6 månader (hon är ju 5,5 månader nu, född 2014-08-22). I Sollentuna Rackethall går det av stapeln. Senaste veckorna har vi tränat en del utställningsträning: hemm...

Presentation


Kennel Bondinos blogg

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards