Bondinos Kennel

Direktlänk till inlägg 6 augusti 2012

Upp som en sol och ..........

Av Bondinos Kennel - 6 augusti 2012 10:28

I sommar har Oberon och jag faktiskt varit på utställning. Först gick det jättebra - excellent med CK båda på Årsta och i Alfta. På Årsta blev han tom fjärde bästa hane och slog därmed flera championhanar. Sedan åkte vi till Köping. Där hade domaren en helt annan uppfattning - mycket var bra i kritiken men han åkte ut med ett gult band pga bristande könskaraktär.


Fina Luna däremot fick excellent som vanligt. Det är en styrka med en hund som går bra för "alla" domare. Echo visade sig jättefint och låg enl domaren precis på gränsen till excellent men landade slutligen på ett blått band. Nästa utställning för Oberon (och Luna och Echo tror jag och kanske någon mer) är i Eskilstuna.


Nu är vi på väg tillbaka till Stockholm efter en vecka i Värmland. Här skulle vi hårdträna spår men sedan så lyfte jag en tvättmaskin och det borde jag inte ha gjort.


Nåja lite spår har det ändå blivit med mycket hjälp av Berndt och stundtals med stödkäpp i skogen. Obbe har lärt sig ta spårpinnar på bara tre spår, något som jag förstås borde lärt honom för länge sedan. Winston och Obbe siktar på appellspåret i höst - kanske några fler vill vara med??

 
 
Ingen bild

Pernilla

7 augusti 2012 11:00

Ja Luna sprang ju lite konstigt bak iom att hon var så svullen under sitt löp, annars hade hon fått ett CK oxå. Hon är fin min lilla fialotta. :) Jag har anmält henne till öppenklassen i Etuna, vet inte om det är smart eller korkat. Vi får se. Kan ju även berätta att Izza har gjort en andra godkänd runda i avancerad klass (rally) och har alltså bara en godkänd runda kvar tills hon även får ett sådant diplom/titel och får flytta upp i mästarklass.

Jag tror att Zana skulle ställas i Etuna oxå?

 
Ingen bild

Anna och Zana

8 augusti 2012 22:48

Zana och jag kommer till Eskilstuna och är anmäld till jaktklass, får se om det är smart...
Nu på lördag gör vi ett nytt försök i rally, ständigt några poäng från godkänt har ju varit de senaste resultaten :-( Så vi hoppas på det bästa, bara min rygg blir bra - jag åkte på ryggskott i veckan så träningen är det si och så med.
Kul att ses snart!

 
Ingen bild

Annika

9 augusti 2012 11:14

Ikväll och nästa to kl 18 är det träningstävling agility på SSBK, 50 kr för två starter. Vid intresse ring Marianne F för att höra om det finns plats. Ikväll kommer Winston, Rosso, Oberon, Strimma och ev Maya att vara med.

Lycka till Anna på lördag - det har ju varit så nära nu flera gånger. Själv kommer jag just från chiropractorn så kvällens agility får bli lite stillsam.

Hoppas att ni allla nu reserverat lördagen den 8 september för MH i Östervåla. Förslagsvis kör vi hanhundarna på fm och tikarna sedan. Som hund nr 1 tar vi Oberon så får ni andra tillfälle att följa med om ni så önskar. Alla är förstås välkomna att vara med på alla hundar och ett rimligt antal närstående kan också få följa med. Har någon lust att filma vore det toppen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bondinos Kennel - 13 juli 2015 21:27

10-12 juli gick SRRS-Specialen av stapeln på Almare Stäket. Lydnaden på fredag, och utställning på lördag-söndag.  På lördagen var det hanarnas dag. Sixton gick i veteranklassen, fick Excellent och blev placerad som tvåa i konkurrensen. Stort Gratt...

Av Bondinos Kennel - 15 februari 2015 23:51

Idag har vi njutit av solen både inne och ute. Framför allt är det vår fina äldre herre Hugo som har njutit. Han tycker att bland det bästa som finns är att hitta en strimma sol i soffan, men är inte heller sen på att göra utflykter till nya platser....

Av Bondinos Kennel - 14 februari 2015 14:48


Imorse var det early rise. Vi åkte till Sollentuna rackethall för Aylas första valputställning. Vi var där i god tid, så hon hann känna in sig på området och varva ner lite. Så småningom blev det vår tur. I hennes klass (tikvalpar 4-6 månader) var de...

Av Bondinos Kennel - 13 februari 2015 06:15


Imorgon ska jag (Magdalena) och Ayla delta på vår första valputställning, i valpklass 4-6 månader (hon är ju 5,5 månader nu, född 2014-08-22). I Sollentuna Rackethall går det av stapeln. Senaste veckorna har vi tränat en del utställningsträning: hemm...

Ovido - Quiz & Flashcards