Bondinos Kennel

Direktlänk till inlägg 11 april 2013

Släkten på promenad

Av Bondinos Kennel - 11 april 2013 22:23


Det är mamma Izza i halspand och dubbla koppel, syster Luna i sele och rullkoppel, Winston längre fram och hans mini kompis.  Allt va så fridfullt tills cirka 30 sekunder efter att jag sluta filma..... då stod ett vildsvin bakom krönet och vips så var jag 2 vovvar fattigare     Jag skrek så Izza och Luna undra om jag var tokig  Izza och Luna beskådade hur jag hoppa upp och ner av ilska. Men vad gör man inte för att stoppa "idioterna" Rosso o Winston....De stanna ju i allafall av vrålet och vände snabb.    Men tanken på idioter byttes snabbt till "mina duktiga lydiga sötnosar"   och alla fick godis:)  Winston hade fått busa med Issa och Luna, men bara en i taget av dem, så alla vovvar var så nöjda:)  Jag hade inte velat se tre ridgeback och en mini hund springa efter vildsvin.....Jag lovade ju Pernilla att komma tillbaka med hennes hundar efter promenaden.....

 
 
Ingen bild

Pernilla

12 april 2013 09:09

Vad bra de gick i kopplet då :) Tack snälla Britt-Marie för avlastningen <3

 
Ingen bild

Winston

12 april 2013 13:25

Avlastning... Äh jag tvinga dig ju till att låna dina hundar på prom med mig;). Jag tyckte det va roligt o Winston med. Rosso han gick bredvid Izza en hel del. Han gilla henne o hon honom av ngn anledning:)

 
Ingen bild

Pernilla

13 april 2013 17:34

Izza är ju inte lika "på" som en viss annan dam. Roligt att de gillade varandra :)

 
Ingen bild

Annika

10 maj 2013 08:22

Strålande Britt-Marie. Det är inte många som skulle fått stopp ppå sina hundar i detta läge.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bondinos Kennel - 13 juli 2015 21:27

10-12 juli gick SRRS-Specialen av stapeln på Almare Stäket. Lydnaden på fredag, och utställning på lördag-söndag.  På lördagen var det hanarnas dag. Sixton gick i veteranklassen, fick Excellent och blev placerad som tvåa i konkurrensen. Stort Gratt...

Av Bondinos Kennel - 15 februari 2015 23:51

Idag har vi njutit av solen både inne och ute. Framför allt är det vår fina äldre herre Hugo som har njutit. Han tycker att bland det bästa som finns är att hitta en strimma sol i soffan, men är inte heller sen på att göra utflykter till nya platser....

Av Bondinos Kennel - 14 februari 2015 14:48


Imorse var det early rise. Vi åkte till Sollentuna rackethall för Aylas första valputställning. Vi var där i god tid, så hon hann känna in sig på området och varva ner lite. Så småningom blev det vår tur. I hennes klass (tikvalpar 4-6 månader) var de...

Av Bondinos Kennel - 13 februari 2015 06:15


Imorgon ska jag (Magdalena) och Ayla delta på vår första valputställning, i valpklass 4-6 månader (hon är ju 5,5 månader nu, född 2014-08-22). I Sollentuna Rackethall går det av stapeln. Senaste veckorna har vi tränat en del utställningsträning: hemm...

Presentation


Kennel Bondinos blogg

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards