Bondinos Kennel

Alla inlägg under oktober 2010

Av Bondinos Kennel - 30 oktober 2010 09:53

I morgon så träffas alla som vill på SSBK och fortsätter träna med Annika.

Vid frågor så kan ni ringa Annika.


Tänk på att ställa tillbaka klockan i natt.


/Tomas 

Av Bondinos Kennel - 28 oktober 2010 20:38

Så där ja, då har jag äntligen lyckats ladda upp bilder från gårdagens träff i Tumba parkeringshus!


Det blev kanske inte högkvalitativa bilder tagna med mobilen, men kul ändå att se alla samlade!

Det blev något "kaotiskt" till en början,    men sen lyckades vi få nästan alla att sitta fint och i alla fall några "hussar" o "Mattar" att titta in i kameran! =)

    


Jättekul att ses!


/ Caroline o Doris


Av Bondinos Kennel - 24 oktober 2010 18:46

På onsdag den 27:e har vi träning med Lena igen.

Den här gången kommer vi vara i Tumba Centrum-garaget. Det ligger på baksidan av centrum kan man säga. Men det går inte att missa, finns bara ett garage i Tumba C. Vi är på plan 3.

Bra belysning och vi slipper regn o rusk. Plus att det alltid är bra med lite nya träningsmiljöer :)

Vi ses där på onsdag kl18:30


Ni kan väl skriva en kommentar, så vi vet att alla sett det här!

/Angelica

Av Bondinos Kennel - 23 oktober 2010 22:07

Nu så kommer det lite rörliga bilder på bloggen.

     

och så en lite soligare.

 

Ni får ursäkta dåren som pratar  eller stäng av ljudet.

/Tomas


Av Bondinos Kennel - 23 oktober 2010 19:48

Här kommer några bilder från dagens valpagility. Inser att det måste bli en systemkamera nästa gång jag köper ny   


Först ut har vi Zana och Anna, med ett vakande öga från vår duktiga agilityinstruktör, Marianne :)


  Jag och Echo. Jag som inte tycker om att va med på bild...är ju ganska glad för den härliga "skärpan" i bilden..hehe.  

Sista bilden ser vi Quintus med härlig fart och fokus mot matte Maria och nästa hinder!

 

Tyvärr tog batteriet slut, så Obbe fick vi aldrig på bild...får ladda till nästa gång ;)


Valparna har fart, glädje och tycker det här är superskoj!

Bara tänka på att träna med måtta...korta pass och inte för ofta, vi vill ju ha hundar som håller länge och inte blir överansträngda   


Tack Johan för bra hjälp och insats med matskålen!

Stort tack till Marianne för dagens träning, alltid trevligt att ses och bra att ha någon som tittar, tycker, tipsar och säger till   

/Angelica 

Av Bondinos Kennel - 22 oktober 2010 08:15

...eller ja, kanske inte riktigt så allvarligt   men Echo har haft sin första "bita sönder något som jag inte får"  bra jobbat att vi klarat oss tills nu!

Men i alla fall...va har då den busen gjort?

Jo, jag har ju små planer på att lite längre fram skaffa en liten "maskot" i familjen (tilläggas bör att Johan inte ännu gått med på det   ) ...kanske i form av en pudel.

Men efter Echos bus vet jag inte, ska jag tolka det här som om han inte vill ha en pudelkompis   

  

...eller försöker han bara säga att "utställning är trist matte"?   

Hehe....vet inte, men det blir väl som jag vill ändå i slutändan, eller hur

Ha det så bra allihop!/Angelica

Av Bondinos Kennel - 22 oktober 2010 07:58

Väderprognosen för söndag eftermiddag ser riktigt dålig ut, spöregn är inte kul ssk om det bara är ett par plus.


Har talat med Marianne och vi byter till lördag kl 15 då det ska vara uppehåll och växlande molnighet -fast vi vet ju alla hur det är med väderprognoser.


SMSa mig om ni kommer eller inte så vet jag att ni läst denna info och slipper ringa alla. Om någon vill träna men bara kan på söndag kan jag träffa det ekipaget på söndag morgon på SSBK.


Imorse kl 05.15 såg Obbe snö för första gången, så det tog lite längre än vanligt vid dagens första rastning. Efter att ha traskat längs grusranden utmed husgaveln och konstaterat att världen var vit och kall även på andra sidan av huset så tog han dock ett modigt skutt ut på "gräsmattan".

Annika

Av Bondinos Kennel - 20 oktober 2010 18:24

Ja det har mamma Izza blivit! Luna är otroligt skicklig på att hitta på rackartyg av alla slag, men vad gäller kleptomani så närmar hon sig elitklass. Mamma Izza var (är?) ohotad mästare i flera år men nu får hon se upp, nu kommer ungdomen ikapp. Med stormsteg.


Till sak. Hundarna är med mig på jobbet vilket funkar otroligt bra. (Chefen älskar dem och ler bara när hundarna hoppar - bara Luna numer iofs- och hälsar rätt hårdhänt.) På lagret har vi en stor sopsäck. I denna sopsäck låg i morse en helt oemotståndlig plastkasse med diverse matrester i varierande färskhetsgrad. Och mkt riktigt så var det bara en tidsfråga innan allvarliga försök till frosseri skulle göras. Första gången jag kom på Luna med att snylta var när Izza kom in i omklädningsrummet med  låg svansföring. Hon satte sig ned och tittade skamset och olyckligt på mig. Sedan hörde jag prasslet och gick ut för att se vad den lilla rackarfian höll på med. Då ser jag henne fullständigt överlycklig ligga på/över/i hela sopsäcken, som hon rivit ner, och mumsa... Att hon fick en avhyvling behöver jag väl inte ens nämna.


En halvtimme senare så kommer Izza till mig igen och ser lika olycklig ut och jag anar oråd. Mycket riktigt. Nu hade Luna krupit in i sopsäcken så att bara en nöjd bakdel och en glad svans syntes.


Jag anar att Izza inte vill mista sin hittills ohotade första plats i kleptomani. Rätt smart att skvallra då faktiskt.


/Pernilla

Ovido - Quiz & Flashcards