Bondinos Kennel

Alla inlägg under september 2012

Av Bondinos Kennel - 24 september 2012 10:38

Jag hade omformatteringen på min dator tappat bort inloggningsuppgifterna så därför har det dröjt med bilder. Här kommer det ett gäng i alla fall. Ni som fotat/filmat - det vore jätteroligt ifall ni lade upp era foton/filmer! 

                                           

Av Bondinos Kennel - 19 september 2012 17:32


 

Winston tävlade en agility klass 2 bana och en hoppklass 2 bana förra veckan och blev då Klubbmästare i agility hund Lage på Nykvarns Kennelklubb. Banorna var ju lite väl svåra, men vi hade turen på vår sida och Winston han var på G.

Som om detta inte vore nog...Näähä Sixton den vackra filbunken han tog det lugnt runt banorna han, och genom sin precision och noggranhet på hinder, om än långsamt... ha ha så fixade han till sig en ANDRA placering efter Winston:) Vi gillar då andra diskar sig....;)

Rosso kom på tredjeplats i Small hundar,  han gjorde fina lopp. Men de andra var så rutinerade klass 3 hundar och gick felfritt. Det bara ven i gräset, då de tog sig runt de kluriga banorna.

På Lördag bär det av till Kumla. Där ska Winston tävla 3 klasser agility. Två agility och en hopp. Rosso 4 klasser, 2 agility och 2 hopp. Sixton han stannar hemma.

Av Bondinos Kennel - 13 september 2012 07:39

     Om intresse finns kör vi igång agilityträning i grupp söndagar förslagsvis kl 16 i Vidja (SSBKs plan avstängd för att gräset tagit så mycket stryk).


Först måste dock vår plan slås så jag föreslår att vi nu på söndag samlas kl 15 för att fixa till planen - det bör gå på mindre än en timme om vi är några stycken. Låt mig veta om du är intresserad och om du kan vara med på söndag och kanske tom ha med en trimmer eller en gräsklippare (vi har förstås också en).


Annika

Av Bondinos Kennel - 10 september 2012 07:16

I lördags var det så äntligen dags att få se slutresultatet av många års planering. Izza kom in i min avelsplanering eftersom hennes mamma var halsyster till min Chummy - en helt outstanding RR mentalt men tyvärr med gravt armbågsfel (från pappans sida, Izza har en annan pappa).


Och jag fick åka hem glad och nöjd - en riktigt jämn kull med sociala, lekfulla, livliga, nyfikna hundar med bra avreaktioner och samtliga var skottfasta - härligt!! Skärpa och försvar fanns i varierande grad hos de flesta men inte till övermått och bara i relevanta situationer så det var helt Ok på den fronten. Modet varierade men utan att ha sammanställt resultatet tror jag att kullen ligger över rassnittet även här.


Vi får tacka Izza och Chicko för bra gener men också er alla valpköpare för att ni förvaltat era hundar så väl!


Detta var en perfekt dag för en MH, bara Leia fick några regndroppar lite olyckligt i spökmomentet och en riktig åskknall (fast ljudet berörde henne inte alls). Banan var en av de mest genomtänkta jag sett och stort tack också till alla funktionärer som agerade proffsigt och gjorde att dagen flöt på och att vi hamnade före tidsschemat trots att jag bara räknat 50 minuter per hund. Pernilla och andra tog bilder som jag hoppas vi får se här på bloggen och kanske också¨på hemsidan.

Annika 

Ovido - Quiz & Flashcards