Bondinos Kennel

Alla inlägg under april 2010

Av Bondinos Kennel - 29 april 2010 19:14

Var och hälsade på Izza (saknar så!) och valparna och kom ihåg kameran dessutom!

Så nedan ser ni hur valparna ser ut på sin 4 veckorsfödelsedag. Idag alltså. Eller tidigare idag. De växer så de knakar.


Amber och Riska kollar vem som kan gapa störst

  Ibland sover de oxå

 

  Riska och Amber busar

  Oberon demonstrerar hur söt en valp kan vara

    Luna väntar på att få komma upp i knät hon med


Luna och Jonathan

    Jonathan och Luna igen


  Amber tittar på


Jonathan vill biiita!

  Gäääsp


    Fox och Tootsie 


  Oberon och Amber kollar in vattenskålen


 

Öppnar inte baren snart? (Izza är i valplådan som Oberon försöker klättra in i)


Kan oxå avslöja att deras tänder är VASSA och verkar klia.. så mkt som de biter i tröjor, tår, fingrar och allt de kommer åt. Men det är så ljuvligt ändå att sätta sig i hagen och så vips så har man 9 valpar som vill hälsa och sitta i knät. Samtidigt.


Nästa gång är på söndag och då har vi även valpkurs. Ska bli så kul!


/Pernilla


PS


Några sov då när jag fotade och jag kan tillägga att de är minst lika busiga som de syskon som råkade vara vakna just då. Quintus tex är en riktig rackarpelle faktiskt, men han fastnade inte på kort idag. Bättre blir det på söndag!

Av Bondinos Kennel - 28 april 2010 17:40

Är man så liten är det svårt att stå fint. Alla valpar står med bakvikt framtill. De står alltså inte rakt över frambenen utan har vikten strax bakom vilket gör att vinklarna blir missvisande. Inte alla lyckades vi få att stå någorlunda ens (lovar att alla varianter på hur man inte fotomodellar som valp fanns med), så det blir lite blandat. Några stå- och några huvudbilder. Håll till godo!


  Tootsie ville vila magen mot pläden när hon åt


  Titanias vackra profil


  Riska undrar var det där knäppande kommer från


  Sötaste Luna


  Jonathan kan nästan stå fint, nästan


  Nallebjörnen Fox


  Busiga Quintus


  Gosiga Oberon


  Lilla Amber  

Av Bondinos Kennel - 28 april 2010 12:41

så finns det bättre kort på vovvarna. Tänkte lägga upp dem senare ikväll då jag beskurit och valt ut noga de bästa korten.


Spenderade ca 8 timmar med valparna igår och jisses vad de hade växt på två dar! Jag hinner inte med längre. Dessutom har de blivit ÄNNU sötare! Förstår inte hur det är möjligt, men det var det. Tur det kanske, så att man förlåter dem för deras VASSA tänder och klor! Imorrn ska jag tillbaks igen och mysa, torka kiss och bajs och få tårna perforerade.


Av Bondinos Kennel - 26 april 2010 19:30

Jag har haft en körig dag utan ens tid att sitta ner (förräns nu) så jag har inte hunnit att gå genom korten ordentligt men slänger in några här ändå på alla nio.


Riska

    Fox


  Luna


  Jonathan


Titania


Quintus

    Tootsie


Oberon


  Amber



Som ni ser är det inte helt lätt att fota valpar!


Av Bondinos Kennel - 25 april 2010 17:22

Idag försökte vi få puppisarna att stå fint medans Björn fotade dem. Det är inte helt enkelt att få en 3½ veckor gammal valp att stå utställningsmässigt kan jag lova. De har för mkt bakvikt, de sätter sig, skruvar sig, lägger sig, viftar med tassar etc etc


Fick med mig ett USB minne hem med några hundra bilder som jag ska titta genom så får vi se om det blev nåt.


Det var så mysigt att träffa bebisarna idag, de är så himla goa och sociala. Så länge de orkar vara vakna åtminstone. Vissa vet bättre hur man smörar in sig än andra. Men de andra lär sig säkert snart de med och ALLA ville sova i Emmas famn! Det såg väldigt lustigt ut när de gjorde allt för att sno åt sig en liten plats var.


Jag saknar min Izza och jag tror att det är ömsesidigt faktiskt. Men hon lär vänja sig fortare än mig, så jag är inte det minsta orolig så. Men vi båda njöt av att gå en promenad tillsammans. Min gosegumma.


Tisdag är nästa dag jag får träffa underverken igen! Hoppas att jag hinner gå genom lite kort som jag kan visa för er i morrn. Har en massa att göra men ska verkligen försöka hinna ändå.


/Pernilla

Av Bondinos Kennel - 24 april 2010 19:27

Ja, idag så flyttade Izza med alla valpar till Annika. Känns jätteskumt och tomt. Men jag kan lova er att valparna bor i första klass. Valphagen har en egen utgång till en fin träaltan och en tomt fylld av vit- och blåsippor! Ja de har de så fint så jag får ta och fota nästa gång så ni får se själva.



Tog lite bilder igår


     


Kanske inte de finaste bilderna direkt, men puppisarna busar omkring så mkt så det är svårt att få en ickesuddig bild med min kamera.


Men sockersöta är de så det förslår!


 


Av Bondinos Kennel - 21 april 2010 08:07

Inatt har jag blivit väckt åtskilliga ggr av att nån/några morrar ljudligt eller skäller högt. Så det är fullt ös i valplådan nu...



I morgon så fyller puppisarna 3 veckor! Tänk vad tiden gått ändå! (Men tyvärr är inte min rygg sig lik efter att ha varit valpmorska, så nu är det dags att ta kontakt med sjukgymnastiken. Igen.)


På lördag tänkte vi fota hela gänget eftersom man vid tre veckor kan se (de som är duktiga på detta kan se i alla fall) hur valpen kommer att se ut som vuxen, på ett ungefär såklart. Ingen kan veta helt säkert.

Sen på söndag så överger alla voffsar mig och flyttar ut till vackra Vidja hos Annika och Björn, där de sen kommer att bo tills de flyttar till sina nya familjer. Det kommer att bli så tomt! Jag har aldrig varit utan Izza utom några timmar i taget och nu kommer hon inte att bo hos mig på nästan fem veckor :(

Men jag får ju med mig en bonusizza hem sen. Bättre kompensation kan man inte få! (Jag tänker såklart åka ut och hälsa på så mkt jag kan, jag har tyvärr ingen bil och det ligger avigt till för mig så det kommer inte bli varje dag tyvärr.)


Men helt säkert är att valparna är värda alla onda ryggar och all Izzasaknad i världen!

Av Bondinos Kennel - 20 april 2010 11:24

Tootsie, Riska och Quintus leker pusselbitar


  Vi passar så bra ihop!

Ovido - Quiz & Flashcards