Bondinos Kennel

Alla inlägg under april 2010

Av Bondinos Kennel - 9 april 2010 12:15

Jag ska ju själv behålla en tik som jag och/eller Annika kan avla vidare på och jag trodde innan att jag skulle få en sån där magkänsla direkt för vilken av flickorna jag skulle vilja ha. Men inte. Alla töser är fina, söta, mysiga, gosiga och ja.. alldeles underbara.

Det gäller även pojkarna faktiskt. ALLA är fina och det är alltid den som man gosar med just då som är favoriten, fastän det är olika bäbisar varje gång!


Det kommer en mer individuell presentation av puppisarna snart, det kan ju vara roligt att gå tillbaka sen och titta hur det var när de var färska. Om det fortfarande stämmer.


I natt har jag fått sova nästan oavbrutet. Izza och valparna är så erfarna nu så de hittar (oftast) till tutten själva och Izza sköter om dem med bravur! Ibland kan det hända att nån hamnar vilse och då väcks man av en ilsket tjutande valp.


De flesta blir även lugna när man tar upp dem (tar ju upp dem när de behövs flyttas på eller undersökas, aldrig annars) numera. De snusar in sig och myser. Tror de känner igen min lukt nu och det värmer så gott i ett "mormorshjärta".




Siesta i valplådan   


/Pernilla

Av Bondinos Kennel - 8 april 2010 18:40

  Amber sover sött medans andra...


  ...slåss vid tankningstället




Av Bondinos Kennel - 8 april 2010 10:08

Idag blir påskäggen 1 vecka! 8 av valparna har fördubblat sin vikt och några är som sagt riktigt trinda! I dagsläget är Amber och Luna minst och såklart är Benjamin och Titania störst på 910 resp 900 gram!


Ska ta ut izza på en promenad idag, jag tror hon längtar ut lite. Tror jag det, i en vecka har hon bara diat, ätit och sovit.


Lite kort från gårdagen (alla kort har tagits av Elisabeth Eek):


 


  Benjamin


 


  Lilla Luna

Av Bondinos Kennel - 7 april 2010 22:48

En härlig sovsågottbild


  Foto: Elisabeth Eek

Av Bondinos Kennel - 7 april 2010 14:28

Idag var Libban här och kände genom valparna. Izza tyckte det var lite jobbigt när de pep men vilken trygg mamma hon är! Skönt att hon litar på mig i såna här lägen. Min bästaste flicka!


Inte heller idag hittades någon sinus, hoppas det får förbli så. Jag är så otroligt fäst vid hela högen och att behöva ta bort nån... nä fy!


  Dagens valphög


/Pernilla

Av Bondinos Kennel - 6 april 2010 19:57

Först ut är Amber. Hon har en helt ljuvlig färg som inte riktigt är till sin rätt. Men söt ändå såklart!


  En riktig mjölkmustasch!


Sen har vi stora pojken Benjamin


  "Stora" killen


Sen har vi den ibland högljudda Fox:


  Han är så fin! En tuffing med Batman på bröstet


Sen så har vi Älvkungen Oberon som nästan har en identisk färg med Fox


  De använder bakbenen mer och mer!


Så har vi söta fröken Luna:


  En näpen tjej med ett näpet huvud (som inte syns här..)


Sen har vi viktligaledaren Titania


  Äter hon inte så drömmer hon om att hon äter!


Den sista bilden idag blir på jättesöta Jonathan. En riktig goding.


  Så fin!


Idag har det annars inte hänt så mkt mer än att valparna blir starkare och starkare och motoriken har utvecklats massor. Längtar tills de får ögon och börjar knata omkring :)


/Pernilla


Av Bondinos Kennel - 6 april 2010 11:06

Trots att Izza har 11 valpar att dia så vet vissa hur man göder sig själv. Vi har fått några riktiga tjockisar i valpflocken. De ser ut som fästingar. Sen har vi de med mer normal aptit som tur är. Annars så skulle väl Izza se ut som ett utsuget benrangel.


Alla går upp fint. Några börjar använda bakbenen mer ordentligt och svansarna får liv när de hittar en spene med mjölk i. Då står den rätt ut och vibrerar! Ser jättelustigt ut.


En del av valparnas färger börjar skifta. Några blir ljusare och andra blir rödare.


Några har även börjat skälla och morra. Så sött! Det låter inte direkt skräckinjagande kan jag avslöja.


Har en lugn och skön dag idag, men tyvärr har jag fått ryggproblem efter valpningen och har jättesvårt att böja mig ner. Det är inte kul! Får ta många pauser och känner mig som en gammal gnällig kärring.


Men är man trött eller lite smågrinig så finns det inget bättre botemedel än att sätta sig i valplådan och bara njuta. Alla är precis lika söta fast på olika sätt och det är lätt att glömma bort tiden när man sitter där och myser.


Nähäpp. Dags att dammsuga. Håll tummarna för att jag kan böja mig ner och sätta i sladden!


/Pernilla

Av Bondinos Kennel - 5 april 2010 11:12

De växer så det knakar, så man får passa på att fota mkt! Här är några kort från idag. Som jag sagt förut, kameran gör inte färgerna rättvisa.


  Varför ligger du på detta viset Titania?



  För att det är så mysigt!



  Riska sover sött med tungan ute


  Fox (vitt på bröstet) ligger och pöser ovanpå syskonen


  Syskonkärlek (Tootsie till vänster och Skorpan till höger)


  Tur att inte alla är hungriga på samma gång! (bild från gårdagen)


/Pernilla

Presentation


Kennel Bondinos blogg

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards