Bondinos Kennel

Alla inlägg under oktober 2012

Av Bondinos Kennel - 23 oktober 2012 11:50

  Nu börjar det bli kallt om magen  och svårare att träna utomhus. I år ordnar jag inte någon ridhussträning men möjlighet finns för de intresserade att kontakta Isabelle Lamprecht och hyra ridhuset för egen träning. Om jag blir kontaktad, och kan, kommer jag gärna och hjälper till.


Själv har jag hyrt ridhuset lö morgon 7.45-8.45 för egen träning och självklart kan den morgonpigge få ansluta ibland men ring i så fall i förväg. På tisdagar 20.30-21.30 tränar jag, Marianne och Pelle agility - vi hinner inte med fler hundar på 1 timme men självklart har vi ibland förhinder så ring mig om du vill hoppa in när det blir hål.


Slutligen, SSBK ordnar agilityträning på Sundby sö kvällar, villkoret är att du varit funktionär under årets tävlingar. Detta är en jättebra träning med en massa hundar. Jag rekommenderar den agilityintresserade att vara funktionär under nästa år så att ni också får denna möjlighet.


Annika 

Av Bondinos Kennel - 14 oktober 2012 10:06

Härligt höstväder och det var skönt eftersom vi, Britt-Marie, Rosso, Winston, Annika och Oberon,  tillbringade hela dagen vid agiltybanan. Men det var det värt!


Rosso gjorde 2 starter och tog två uppflyttningspinnar! Winston kom 4 i Agilityklassen och tog pinne även han. I hoppklassen gick han eg ännu bättre men matte kom på efterkälken så ett hinder blev från fel håll.


Obbe har varit i det närmaste onåbar i ett antal starter och bara stjärnögt funderat över de söta löptikarna som numera får starta på tävlingen. Men nu gick det mycket bättre, i agility stannade jag honom på alla kontaktfält och tog det riktigt lugnt - en hårfin vägran med huvudet på fel sida om ingången men sedan knixade han ihop sig och kom in i tunneln. Blev 6 av de 42 hundarna men ingen pinne förstås. I hoppklassen gasade vi lite och han nollade loppet och tog pinne och fjärdeplacering.


Oberon och Winston har lite olika problem på tävlingsplatser men igår uppförde sig båda föredömligt så dom börjar nog mogna nu våra påskvalpar hoppas i alla fall Annika och Britt-Marie   

Ovido - Quiz & Flashcards