Bondinos Kennel

Alla inlägg under juli 2011

Av Bondinos Kennel - 28 juli 2011 12:29

Igår så var det träning för Marianne igen. Vilket alltid är kul och lärorikt!

Luna rymde inte en enda gång kan jag meddela :) Ett stort framsteg sen förra veckan då hon var mer utanför banan än på banan... Men när hon förstod vad som förväntades av henne - att hoppa hinder och lyssna på matte - så gick det väldigt bra och hon har, liksom hela kullen, väldigt mkt spring i benen! Så där har vi mkt gratis vi påskkullsägare. Även om det innebär lite spontana ärevarv här och där...


Izza var väldigt stel i tisdags på träningen så hon fick stå över igår, hon är ingen ungdom längre inser jag. Uppvärming och nedvarvning är viktigare och viktigare med stigande ålder och jag ser fram emot Angelicas kurs i hundmassage! Även våra småglin behöver masseras och stretchas, så att de håller länge länge.


Mysiga härliga och vackra syster Doris var med igår och det var härligt att se henne. Så duktig och glad, snabb och samlad. Vi kunde även konstatera att minstingen Luna har växt om syrran. Doris var störst av tikarna i valplådan, sedan Zana. Och jag tror faktiskt att Luna är större än båda dem nu.


Nä nog skrivet, nu blir det bilder:


  Doris är startberedd!



  Charlie



Doris


    Linslusen Strimma



Vackra Doris


  Är det det här som kallas tunnelseende? (Strimma blundar och springer)


  Strimma


    Och så en till på Doris


Hur ser det ur för er vecka 33? Rallylydnad på gång någon av kvällarna


/Pernilla

Av Bondinos Kennel - 25 juli 2011 15:38

Kennel Wayosi fick sina hjärtegryn den 9 juli i år, möjligheten att få dela ditt hem med en av dem finns för dig som kan erbjuda valpen ett aktivt hem! 


Lite information om kenneln och om de små söta liven:

"Valper født på kennel Wayosi etter NUCH LP1 LP2 BH Kuzonga's Cheriff og SUCH NUCH Tappinskis Peach And Passion.  Valp finnes fortsatt tilgjengelig for ett aktivt og godt hjem. Dette vil bli aktive ridgebacks som gjerne vil jobbe, og vil egne seg til all slags hundesport. Det forventes ett fantastisk trivelig og stødig gemytt. Også egnet for utstilling. Ta kontakt med Mona Hansen på Kennel Wayosi (www.wayosi.no) for mer informasjon."
Om någon valp hamnar i Stockholmsområdet så är valpen med familj välkomna till Bondinos träningstillfällen. Ni som följt bloggen vet att det händer saker hela tiden, träningar, utställningar, viltspår och tävlingar!

 

          



  

/Pernilla





 

Av Bondinos Kennel - 25 juli 2011 10:03

Morgondagens agiltiy börjar 17:30 (i Vidja) men man kan droppa in lite eftersom ifall man får tajt med tid. Ni som kan får gärna komma lite tidigare och hjälpa till med banan. Balanshindret behöver flytta på sig tex.


Ni som kan det där med klicker, har ni några tips på nya trick? Cirkuskonster mer då, inte tävlingslydnad eller sånt. Länka gärna till bra sidor eller dela med er av era egna kunskaper här, så skulle jag bli jätteglad då båda mina hundar verkligen behöver ha nåt roligt att göra på regniga dagar


Ses i morrn!

/Pernilla

Av Bondinos Kennel - 23 juli 2011 20:04

En mycket märklig dag efter det ofattbara, hemska och vidriga som hänt i Norge, mina tankar finns med alla de drabbade! Finns inte ord att beskriva...


Vet inte hur jag ska göra en bra vändning i det hela (och finns inget som kan "väga upp" det som hänt!), men för att ge ett litet leende på era läppar ska ni få se ett litet klipp på Echo!

Efter spårträningen imorse blev jag inspirerad av Pernilla som berättade om att hon börjat lära hundarna att lägga ner hakan i golvet. Bra att ha vid platsliggningen!

Så sagt o gjort, när jag kom hem i em tänkte jag att det måste prövas :)


När jag filmar det här klippet har jag tränat i tre minuter. Snacka om att kombinationen klicker, godis och en mycket lättlärd Echo är ett bra koncept :)


Sen har jag gjort det igen!! När jag lägger över klippet från telefon till dator är den rättvänd, men när jag laddar upp klippet hamnar den fel...fråga mig inte vad jag gör för fel! Ska testa att filma på annan ledd nästa gång ;)



 

Ta hand om er och era nära och kära! Tänder ett ljus för Norge...

/Angelica

Av Bondinos Kennel - 22 juli 2011 12:55

Kl 08:00 bakom Huddinge Sjukhus. Där vi hade utställningsträning för Helena Sirén.


/Pernilla


PS

Och glöm inte att vi har agilityträning för Marianne nästa vecka! Om du inte har tränat agility förut så gör det inget, alla kan vara med, oavsett nivå.

Av Bondinos Kennel - 22 juli 2011 09:24

Igår hade vi agilityträning på Annikas hemmaplan. Det va Strimma, Obbe, Quintus, Echo och vår "maskot" Charlie (med förare!) som tränade.

Igår va alla samlade och arbetade bra  


Jag filmade några små klipp (hehe....ni får ursäkta och hålla huvudet på sne, höll telefonen "fel"   )...blev inget på Charlie, men ett på Quintus och ett på Obbe...


Först ut, Quintus. Bra jobbat Thomas!!


 
    ...sedan vår   Obbe!


   

Ha det gott!

/Angelica

Av Bondinos Kennel - 21 juli 2011 10:35

Igår körde vi (Izza, Luna, Echo, Quintus, Obbe, Strimma, Karma, Charlie och schäfern Juli) agility i Vidja och provade på en liten bana med framför- och bakombyten och avslutade med lite slalomträning. Vi bestämde då att fortsätta träningen idag och vi ses kl 19 i Vidja INTE PÅ SSBK.


Även lördagens träning kommer att få modifieras då jag fått träningstid med lotta L kl 10.30 Vi bestämmer ikväll hur vi gör.


Min telefon har fått lite regn på (i) sig och ring därför gärna någon annan i gruppen om ni inte når mig. Just nu fungerar den men ljudet är uselt.


Annika

Av Bondinos Kennel - 18 juli 2011 16:16

... för det blir inte alltid som man har tänkt sig.


Exempel:

Hunden plockar upp pinnar, matte vill avstyra detta eftersom det lätt utvecklas till en dragkamp mellan hunden och, låt oss säga, hundens mamma. Vilket inte är så himla bra när man går bredvid trafikerade vägar->


Matte får tipset att ge hunden godis när hunden lämnar ifrån sig pinnen/plastpåsen/handsken/kotten/tuggummit i handen.->


Hunden lär sig rekordsnabbt att plocka upp precis ALLT, hela tiden. Gah! Inte ens barr går (ligger) säkra.


Tips någon? Hur uppmuntrar jag att hon bär saker, men ändå inte??


/Pernilla


PS det där med barr kanske var lite överdrivet. Men bara lite.

Ovido - Quiz & Flashcards