Bondinos Kennel

Alla inlägg under december 2010

Av Bondinos Kennel - 29 december 2010 10:53

Nyårsfyrverkerierna har ju redan tjuvstartat på många platser och helt plötslligt smäller det av en raket även mitt på dagen. Winston blev kraftigt berörd häromdagen. Han har hört skott på brukshundklubben utan någon reaktion och reagerar inte heller på skott så här efteråt. Snarare verkar det ha varit synintrycket som störde honom. Även det visslande ljudet som finns i vissa raketer får nu honom att spana till och det är något jag sett hos många hundar även de helt skottfasta.


Påskvalparna är nu i sin första könsmognad och känslorna börjar svalla och allvaret kommer fram. Många har märkt att hundarna nu är lite rastlösa och lite extra besvärliga. Det är en känslig fas så försök se till att dom inte utsätts för skrämmande upplevelser. Planera tid och plats för rastning och släpp absolut inte hundarna om det finns risk för fyrverkerier. Tänk på att minimera även synintrycken genom att dra för gardinerna på nyår och sätt på en ljudridå med musik. Spring inte själv fram till fönstret om det smäller utan ignorera fyrverkeriet. Lämna inte unghunden ensam när det är risk för smällar. Ömka aldrig! Fokusera på hunden vid 12slaget - dom andra människorna klarar sig nog en liten stund på egen hand. Berätta för andra närvarande hur dom ska agera.


GOTT NYTT ÅR!


Vi ses 2011. Farsta Ridskola är nu bokad söndagar 18.30-20 tom mars. Om du inte längre vill vara med och träna (och dela på stallhyran) så låt mig veta.

Annika 

Av Bondinos Kennel - 29 december 2010 09:06

Snart är det nyårsafton och med allt vad det innebär!

Här hemma spelas fyrverkeri, åska och skott-ljud för fullt  ...allt för att det ska gå så bra som möjligt för Echo på nyår!

Igår hade jag på väldigt hög volym, fick en liten blick ifrån Echo som funderade en sekund eller så, sen när han tittade på mig (som låtsades som om jag inte hörde något!) somnade han om  


Bara hoppas vi slipper obetänksamma människor när vi är ute och går!


Gott nytt år allihop om vi inte hörs innan!

Angelica

Av Bondinos Kennel - 24 december 2010 11:14

Här kommer en julhälsning från Leo, Zana och familjen!

  

Hoppas ni alla har en skön julhelg och att lite gott trillar ner från julborden till alla fyrbenta kompisar   

Av Bondinos Kennel - 20 december 2010 16:47

Eftersom alla såklart är jätteintresserade av sin valps mamma - världens underbaraste och bästa   - så kan jag meddela att hon faktiskt är med i Ridgeback-nytt!

Dels på agilitysidan (det står om regler för listrapportering) och dels är hon och Angelica med i reportaget från lydnadstävlingen i Kalvsvik, skrivet av Magda. Roligt att Izzas bedrift i platsliggningen berättades om i tidningen oxå :)  Bra jobbat av Izza och Angelica!

Och inte bara Izza förgyller denna tidning utan även Strimma, Annikas ben (under listregler lydnadslistan) och Britt-Marie med vackra Sixton är med (i kalvsviksreportaget)!


God Jul!


/Pernilla



Av Bondinos Kennel - 18 december 2010 20:09

Idag hade (opassande!) Johans jobb bjudit på julbord. Hur kan dom boka in det när det är "Stora stockholm", numera Sthlm hundmässa 2010 ...va, har dom ingen koll på hundvärlden  

Men det hindrade inte mig att hinna se lite iaf!


Britt-Marie visade Sixton i bruksklassen. Han placerade sig 1:a med CK. GRATTIS :))

Tyvärr va jag tvungen att gå vid 11 tiden, så jag fick aldrig se hur det gick sen....hur gick det B-M? nyfiken!!!


Vilken humörshund Sixton är, när han vill kan han ;) Han rörde sig snyggt och med utstrålning när han sprang i ringen!

Hade inte med mig kameran, men tog några med mobilen, därav bara ståbilder. Håll till godo :)

På första bilden ser ni när Sixton blivit placerad 1:a.

          


Nu gott folk ska vi ladda inför lilla stockholm...sen blir det självklart sthlm hundmässa 2011   ...då jä***r ska vi ställa påskgänget, eller hur!!

/Angelica

Av Bondinos Kennel - 15 december 2010 20:18

Hej alla Bondinosar! Vill bara flagga lite för att jag kommer att hålla i en SRRS-promenad i mellandagarna, måndag 27 december kl 11.00, vid Hundudden på Norra Djurgården. Vore skoj om några av er hänger på mig & Karma :) Vi, inklusive våra vovvar, är efter promenaden varmt välkomna in på Hunduddens kafé för att fika lite :)

Mer info finns på SRRS Stockholms hemsida http://stockholm.srrs.org/


//Magda

Av Bondinos Kennel - 15 december 2010 12:53

Jag va och hälsade på mitt nya jobb idag och Echo va på sitt nya hunddagis för första gången. En skl "pröva på dag" som han ska ha imorgon också, för att se om han kan komma att trivas där.


Imorse när jag skulle lämna honom och vi gick från bilen, så va det en fundersam herre. Många hundar som markerat, så Echos näsa gick på högvarv. Väl inne va det lite låg svans en stund, men snabbt blev det samma busiga Echo :)


När jag kom och hämtade honom vid 12 va det tyst och lugnt när jag klev in på dagiset (bra!). När Echo fick syn på mig såg han ut som en liten 8v valp som ville krypa upp i famnen, men då spelade jag oberörd o låtsades inte om honom (även om jag egentligen bara ville mysa för fullt såklart!!)

Personalen sa att det hade gått så bra, Echo va så snäll och söt...men busig! Under promenaden tyckte Echo att man skulle leka HELA tiden...hehe

Echo kan väl inte vara busig   

För dagen hade han en söt liten staffordshire bullterrier-dam som sällskap och hon tyckte hennes kompis gick alldeles för tidigt ;)


Känns iaf bra att lämna honom där och det är nyttigt för Echo också som är så "bunden" till mig!

/Angelica

Av Bondinos Kennel - 13 december 2010 21:04

Nu var det ett tag sedan vi skrev lite, så nu är det väl dags   

Här kommer en bild från vinterpromenaden i helgen med Leo och Zana.   

Inget undgår de 2! Tillsammans har de nogrann koll på grannskapet. Om det var solen, friska luften eller alla glädjesprång i snön som fick dem att sova gott under kvällen vet jag inte, men de lyfte inte ens på öronen när raketerna tog i som värst på cd:n. Men det är klart, Leo är en trygg läromästare till Zana så det är bara att hoppas på en lugn, trygg nyårshelg.

//Anna

Ovido - Quiz & Flashcards