Bondinos Kennel

Alla inlägg under januari 2011

Av Bondinos Kennel - 30 januari 2011 17:33

Hej allihop!


Jag vill bara tipsa om att Gerards ringträning sätter igång igen!

Imorgon kl18:30-20:00 i Riksten, Tullinge. Kika på www.gerardoshea.com eller www.rikstenshundsportcenter.com


Jag är fortfarande krasslig, så jag vet inte om jag o Echo dyker upp imorgon. Men ni som tänker ställa ut, åk och träna...det är värt de 150kr som det kostar! (Ta med kontanter)


Hade gärna kommit till ridhuset ikväll...men för att orka jobba får jag lov att hålla mig hemma!


/Angelica

Av Bondinos Kennel - 28 januari 2011 10:07

  

Hittade just denna fina Mitzibild som får pryda bloggen/Annika

Av Bondinos Kennel - 28 januari 2011 09:51

Efter nästan 3 veckors frånvaro har jag nu samlat in mina hundar igen. Tack Johan och Felicia som tog hand om Strimma - dert känns tryggt att få lämna henne hos er. Maya och Strimma blev allt bättre vänner. Hugo, däremot, var glad den försata tiden men efter 2 v tyckte han att det var dags för Strimma att åka hem.


Obbe fick bo hus sin dagisfröken Eva och hennes golden med permis hos Björn på helgerna. På något sätt ser jag Obbe-Poppe med nya ögon nu - han har växt och faktiskt tom breddat sig lite i fronten ( där vinner dock Winston förstås) men fram för allt - han har en helt ny utstrålning. Obbe är tonåring och testar nu sina förmågor. Mycket riktigt har också några av de äldre hanarna på dagis dammat till honom litegrann - bara nyttigt.


Viltintresset har också vaknat. På promenaderna är han väldigt alert och spanar efter rådjur och harar. Just nu är vi mycket försiktiga med att släppa Obbe lös. En jakterfarenhet ger  i sig en förstärkning av jaktlusten, åtminstone om man inte når fram med sin korrektion (läs i Barbros bok redan före första jakten!).Man får också försöka sysselsätta hunden på promenaden och få mera focus på människan i andra ändan av kopplet/ inte helt arbetsfritt fn.


Marianne har hört av sig och vill hjälpa oss med en ny agilitykväll, sannolikt en fredag under närmaste månaden. Antar att många av er är fortsatt intresserade.


Vi ses på Farsta Ridskola nu på  söndag.


Annika

Av Bondinos Kennel - 23 januari 2011 15:18

Idag var jag och Angelica ute med alla hundar i det härliga vädret och jag var naturligtvis tvungen att testa min nya kamera.

    Hög svansföring!

  Den som väntar på nåt gott...

     Luna ska givetvis tryckas ner ordentligt, det står alltid på dagordningen när alla tre är med      

  Bilderna blir väldigt små här på bloggen, men i helskärmsläge är denna bild helt underbar. Mamma Izza anfaller Echo och ser allmänt galen ut


Är rätt nöjd med bilderna, änvände inte zoomen alls så ibland blev hundarna små, men landskapet var så vackert tyckte jag.

Sen gick vi mkt i motljus, men det kan ju oxå bli fint!


Izza löper nu. Helt säkert. Så nu lär det vara blodbad här resten av vintern... Luna lär väl ta vid där morsan slutar...


/Pernilla

Av Bondinos Kennel - 22 januari 2011 15:30

Som den förstfödda i kullen så ska man ju upprätthålla sin position..   Zana har börjat löpa så håll koll på era töser i syskonskaran för det är nog dags för fler. Jag är ju inte så bra på tikar (har bara haft hanhundar) så hon kan mycket väl börjat för flera dagar sedan men nu är det ett faktum och inte ens jag missar det!

Än så länge påverkas inte Leo mer än att han under en längre period varit mer "vaktig" kring Zana när andra hundar dyker upp. Men om någon vecka får vi nog ordna separat boende till dem.

Ja, ja liten blir stor och fort går det! Här kommer en bild på Zana några dagar gammal. Jag vet inte vem den andra till vänster är som hon biter i örat, kanske Pernilla har koll?!

  

Av Bondinos Kennel - 16 januari 2011 23:11

Jag funderar lite på vårens utställningar. I februari är det 2 inofficiella som kan vara intressanta. Den 12 feb. i Sollentuna och den 20 feb. i Örebro. Anmälningstiden för Örebro går ut imorgon men Sollentuna har man till den 27/1 på sig till. Är det någon annan som är intresserad av att åka? Jag tänkte nog försöka vara med i Örebro och funderar på Sollentuna. Få se vad tiden räcker till...

Länk till Örebro:

http://www.olkk.se/utstallningar/utstallningar_pm_massan110220.php

Länk till Sollentuna:

http://cavalier.risinger.se/show.asp?si=1035&sp=0&go=Bildspel-Stockholms


Bara min "lillfia" inte får för sig att börja löpa.... Ibland misstänker jag att det är något pågång eller så är det bara hormonerna som hoppar i kroppen på henne!


// Anna o Zana

Av Bondinos Kennel - 11 januari 2011 18:49

Eller...ja iaf så har jag varit på nya jobbet i två dagar och har Echo börjat på dagis, känns väldigt märkligt att nu helt plötsligt va ifrån min sötnos så många timmar om dagen!! 

Det går jättebra, men oj va vi är trötta på kvällen, både han och jag     


Några bilder på en trött Echo blir allt vad jag orkar frambringa ;)


 

   Ha det gott allihop så ses vi på träningen, om Echo o jag håller oss vakna  

/Angelica

Av Bondinos Kennel - 5 januari 2011 07:53

Härliga vintertider och nu har det ju också blivit varmare så även de mer frusna i Ridgebackfamiljen kan uppskatta utelivet. Själva har vi passat på att åka skidor med hundarna. Strimma kan med fördel användas som draghjälp medan påskkullsvalparna ännu är för unga för att belastas med dragarbete. Tänk också på att den djupa snön är rejält jobbig för hundarna.


Själva åkte vi skidor i skogen på nyårsafton och upplevde då fyrverkerierna på lämpligt avstånd. Har hört av de flesta valpägarna och det verkar som nyåret gick bra för alla. Det beror förstås till del på goda gener (tack Izza och Chicko) men också på klok hantering från alla ägarna - bra jobbat första nyår är så viktig.


Träningen på söndagar kl 18.30-20.00 fortsätter och under januari är Thomas sammanhållande och möjligen tittar Lena in någon söndagkväll. Vi har tittat på de flesta momenten i LK1 och också jobbat en del med olika typer av läggande, budföring och med hantering. Under vårterminen ska vi titta mer på just apporteringen. 

Ovido - Quiz & Flashcards