Bondinos Kennel

Alla inlägg under maj 2013

Av Bondinos Kennel - 11 maj 2013 19:34

Idag tävlade vi i Visättra och hade en mycket bra dag!

Zana kom på delad tredje plats med 93 poäng och fick därmed sin trdeje godkända tävling i fortsättningsklass och kan nu titulera sig SEVCH RLN NF Bondinos Nkosazana!  

Jag hoppades att vi skulle få en godkänd runda men när vi dessutom fick komma på pallplats så var lyckan fullkomlig!

Det passar perfekt eftersom jag anmält oss till en kurs i avancerad nivå som startar imorgon!


I torsdags hade vi som jag berättade tidigare en husdjursgudstjänst i gröngräset. Det gick jättebra och Zana var så duktig. Efter gudstjänsten visade vi rallylydnad och lät de som ville pröva. Det var populärt!
Kanske var en bra träning inför dagens tävling?!

Se så fin hon är med sin rosett idag!


Här är bilden på alla pristagarna i fortsättningsklass vid dagens tävling.


      


Av Bondinos Kennel - 7 maj 2013 22:36

På torsdag kommer Zana och Leo vara med mig på jobbet och bidra på flera olika sätt! Vi har en friluftsgudstjänst i gräset utanför Brännkyrka kyrka med mattar, hussar och husdjur!  För mig är det första gången men det är en årligt återkommande gudstjänst som tydligen är mycket populär! Vi hoppas naturligtvis på fint väder och jag ser fram emot att ta med mina hundar.

Det blir musik av Södertörns brass, välsignelse av både fyrbenta och tvåbenta och sedan kaffe, saft, bullar och hundgodis...! Jag har lovat att visa rallylydnad med Zana och det kommer att finnas en bana för den som vill pröva. Jag har till och med fått köpa in rallyskyltar till församlingen!   Bara att hoppas på en bra dag för tösen när vi nu ska göra oss till..! Förväntan bland mina kollegor är hög.   

Om ni inte har något annat för er så är ni varmt välkomna kl. 14.00 torsdag 9/5, Götalandsvägen 189-193, Älvsjö.


Jag ska försöka ta något foto och berätta hur det går!

// Anna

Ovido - Quiz & Flashcards