Bondinos Kennel

Direktlänk till inlägg 11 april 2010

En bestämd dam och en cool (liten presentation av de två största flickorna)

Av Bondinos Kennel - 11 april 2010 10:37

Igår kväll så var det svårt att somna då Fröken Först (Titania) tjöt och hade sig. Jag la henne vid tutten och hon blev sur! "Ingen j***a tutte för mig! Jag är ju proppmätt fattar du väl?" ylade hon ilsket åt mig.


Nähäpp.


Ligga på/under/bredvid ett syskon? Nähä, inte det heller.


Illtjuten blev mer och mer högljudda. Jag kände mig verkligen som en tonårsmorsa, ni vet då när vad man än gör så gör man fel, och man "fattar ingenting".


Till saken hör att Annika köpt två jättemysiga fleecefiltar till valplådan som alla de små älskar att ligga på och jag tänkte "friskt vågat - hälften vunnet" och la henne på en sån. Varpå hon knorrade belåtet och somnade på stört. (Ja jag vet, jag borde ha fattat det på en gång)


Lilla Tootsie (näst största tiken) verkar vara en dam som är trygg. Kelar man med henne så gosar hon belåtet. Klipper man klor, somnar hon. Väger man henne så nosar hon nyfiket på handduken i vågskålen. (alla andra far runt) Klart att även hon kan vara missnöjd, men hon verkar trivas i de flesta situationer. Inget man gör förvånar eller skrämmer henne. Hon älskar att gosa in sig med skorpan (oftast är det dom två i alla fall).

Men samtidigt som hon är så cool så är hon målmedveten. Är hon hungrig skyr hon inga medel för att få mat! Vilket vågen visar...

En riktig gosig mysfia är hon!


/Pernilla


PS

Vi har fått lite ögonglimtar idag! Trodde det skulle bli senare eftersom de är födda tidigt och det är dag 10 idag. Men men, de är ju supervalpar! Så vad annars kan man vänta sig?

 
 
Stardust

Stardust

11 april 2010 11:41

hahaha skrattat gott åt den jag läser, tänk att de visar redan i valplådan vad det månne bli av de små liven i vuxen ålder. Hoppas du får sova liiiiiite iaf.
Kram från oss Bitte Fayora Nova och Milapila och Gittan förståss

http://www.stardustkennel.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bondinos Kennel - 13 juli 2015 21:27

10-12 juli gick SRRS-Specialen av stapeln på Almare Stäket. Lydnaden på fredag, och utställning på lördag-söndag.  På lördagen var det hanarnas dag. Sixton gick i veteranklassen, fick Excellent och blev placerad som tvåa i konkurrensen. Stort Gratt...

Av Bondinos Kennel - 15 februari 2015 23:51

Idag har vi njutit av solen både inne och ute. Framför allt är det vår fina äldre herre Hugo som har njutit. Han tycker att bland det bästa som finns är att hitta en strimma sol i soffan, men är inte heller sen på att göra utflykter till nya platser....

Av Bondinos Kennel - 14 februari 2015 14:48


Imorse var det early rise. Vi åkte till Sollentuna rackethall för Aylas första valputställning. Vi var där i god tid, så hon hann känna in sig på området och varva ner lite. Så småningom blev det vår tur. I hennes klass (tikvalpar 4-6 månader) var de...

Av Bondinos Kennel - 13 februari 2015 06:15


Imorgon ska jag (Magdalena) och Ayla delta på vår första valputställning, i valpklass 4-6 månader (hon är ju 5,5 månader nu, född 2014-08-22). I Sollentuna Rackethall går det av stapeln. Senaste veckorna har vi tränat en del utställningsträning: hemm...

Ovido - Quiz & Flashcards