Bondinos Kennel

Direktlänk till inlägg 7 augusti 2010

Åka buss

Av Bondinos Kennel - 7 augusti 2010 17:55

Jag och Echo är ensamma hemma just nu, maken och barnen åkte till landet i onsdags. Så då har vi haft lite intensivträning, jag och Echo, med sånt som är svårt att hinna med när barnen är hemma.

Det har blivit mycket ensamhetsträning, flera korta tillfälle per dag. Hellre många korta lyckade, än få längre tillfällen som skapar oro och ångest!

Sen har vi åkt buss och pendeltåg. Blev glatt överraskad, trodde pendeltåget skulle va lite läskigt när det kom in på perrongen...men icke, Echo gjorde matte så stolt   

Bussåkning har det blivit 3 dagar på raken, jag som nästan aldrig åker kollektivt ;) Och idag följde Pernilla och Luna med. Till en början va Luna lite skeptisk...men fick en positiv överraskning när Echo satt och vänta på henne i bussen :) Vi åkte ut till ***torp? (Pernilla...ja o namn...va var vi  ) där fick hundarna busa en stund i skogen innan vi åkte hem igen. Luna va coola tjejen och bussfärden gick utan problem!

Jag hade en mkt nöjd herre som somna gott i sin bur.


Tycker vi haft två härliga träningstillfällen och vilken tur att nästa är redan imorgon! Så roligt att träna hund och som jag sagt tidigare är jag så nöjd med det här upplägget som du Annika har.

Lena, du ger en helt ny dimension i mitt hundägande...även om det inte är första hunden för mig så lär jag mig massor hela tiden, riktigt roligt :)


Ses imorgon allihop!

/Angelica

 
 
Ingen bild

Pernilla, Izza och Luna

7 augusti 2010 19:02

Nytorp heter det :) Ja Luna var mkt skeptisk först, dörrar som pös, gubbar med kryckor som skulle av.... men gud så glad hon blev av att se dig och echo där :D Sen så tyckte jag hon såg ut att tycka det var riktigt spännande att kliva på bussen. Vi kunde ju träna många av och påstigningar. Och luna är så nöjd med dagen så hon verkar inte sakna mamma särskilt mkt ;)

 
Ingen bild

Angelica

7 augusti 2010 19:10

tack pernilla, visste jag kunde lita på dig :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bondinos Kennel - 13 juli 2015 21:27

10-12 juli gick SRRS-Specialen av stapeln på Almare Stäket. Lydnaden på fredag, och utställning på lördag-söndag.  På lördagen var det hanarnas dag. Sixton gick i veteranklassen, fick Excellent och blev placerad som tvåa i konkurrensen. Stort Gratt...

Av Bondinos Kennel - 15 februari 2015 23:51

Idag har vi njutit av solen både inne och ute. Framför allt är det vår fina äldre herre Hugo som har njutit. Han tycker att bland det bästa som finns är att hitta en strimma sol i soffan, men är inte heller sen på att göra utflykter till nya platser....

Av Bondinos Kennel - 14 februari 2015 14:48


Imorse var det early rise. Vi åkte till Sollentuna rackethall för Aylas första valputställning. Vi var där i god tid, så hon hann känna in sig på området och varva ner lite. Så småningom blev det vår tur. I hennes klass (tikvalpar 4-6 månader) var de...

Av Bondinos Kennel - 13 februari 2015 06:15


Imorgon ska jag (Magdalena) och Ayla delta på vår första valputställning, i valpklass 4-6 månader (hon är ju 5,5 månader nu, född 2014-08-22). I Sollentuna Rackethall går det av stapeln. Senaste veckorna har vi tränat en del utställningsträning: hemm...

Presentation


Kennel Bondinos blogg

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards