Bondinos Kennel

Direktlänk till inlägg 14 september 2010

RR race

Av Bondinos Kennel - 14 september 2010 10:18

Jag fick i helgen veta att det tyvärr inte blir någon träff med Frida Binette där hon visar Freestyle på torsdag den 23/9. Vi får hoppas det blir senare.

Däremot har jag sett att det är RR race den dagen. Det är en tävling där Ridgebacks får springa på en greyhoundbana. Allt är ju på lek men verkar riktigt roligt (jag har bara läst om det). Mamma Izza har fortfarande rekordet på 6,6 s. om jag har förstått allt rätt, Pernilla?!


Jag föreslår att vi ses där och hejar på mamma Izza som ska springa. Kanske Karma och några andra Bondinos också ska delta?

Vi kan ju kanske göra lite egna övningar tillsammans med våra valpar efter.


Kl. 17-19 är det RR race på Greyhound Park, Åkersberga.


Läs mer på SRRS -Stockholms hemsida http://stockholm.srrs.org


Hoppas ni vill följa med mig och Zana!

// Anna


 
 
Ingen bild

Pernilla, Izza och Luna

14 september 2010 16:38

Hon tangerade valparnas gammelfasters rekord förra hösten så våra puppisar har verkligen löparblodet i sig, från båda håll! :)

 
Ingen bild

Maria

15 september 2010 17:43

Klart att vi ska komma och heja på!Ska bli riktigt roligt tycker jag!På lör (18 sep) är det en ny RR promenad,vi var med på förra och ska gå med på denna oxå,är det fler som är intresserade?Det skulle vara kul om vi blir fler från kullen.Det var jätte kul förra gången och dom andra tyckte att det var kul med en ny valp!

 
Ingen bild

Angelica

15 september 2010 18:50

Jag håller på o fixar så jag ska kunna komma. Är ju ganska tidigt och en bit att åka...men med lite pusslande ska det gå, för självklart vill jag se Izza vinna :)

 
Ingen bild

carin

16 september 2010 23:08

Det här vill vill också följa med på. Låter jätteroligt.
Maria: Var är rr promenaden?

 
Ingen bild

Anna och Zana

17 september 2010 08:33

Vad kul att vi blir några på racet! Tyvärr är jag bortrest i helgen och missar promenaden, men hänger gärna med vid ett senare tillfälle.
Även promenaderna finns på SRRS Stockholms hemsida, såg att det var Vinterviken, Hägersten på imorgon.

 
Ingen bild

Magdalena & Karma

17 september 2010 10:53

Inget race för Karma denna gång tyvärr :( det är med sorg (men Karma själv är lyckligt ovetandes om det som tur är). Jag kommer inte loss från jobbet så tidigt att jag hinner vara med denna gång. Och att de lagt det så tidigt som kl 17 är pga det blir mörkt så tidigt i september... Karma ser fram emot racet till våren istället! :)

På lördag är det rr-prommis i Vinterviken. Det är jag och Karma som håller i det :) Egentligen skulle även Carina från styrelsen varit med, men hon blev dunderförkyld igår... Så jag är alone. Problemet är dock att jag inte hittar i området... Carina är ju den som bor där och hittar alla promenadvägarna.
Men jag ska se om jag kan lösa det på något sätt och få med mig någon annan person som känner till området. Är det någon av er som hittar vid Vinterviken??? :)

Hoppas vi ses på rr-prommisen på lördag (dvs imorgon)!

PS Izza delar rekordet på 6.6 sekunder med Scarlett ;) (Scarlett jagar numera harar på de evigt gröna ängarna - men hon var visst en avlägsen släkting till påskvalparna?? Pernilla har bloggat om det i vintras, jan-febr eller så)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bondinos Kennel - 13 juli 2015 21:27

10-12 juli gick SRRS-Specialen av stapeln på Almare Stäket. Lydnaden på fredag, och utställning på lördag-söndag.  På lördagen var det hanarnas dag. Sixton gick i veteranklassen, fick Excellent och blev placerad som tvåa i konkurrensen. Stort Gratt...

Av Bondinos Kennel - 15 februari 2015 23:51

Idag har vi njutit av solen både inne och ute. Framför allt är det vår fina äldre herre Hugo som har njutit. Han tycker att bland det bästa som finns är att hitta en strimma sol i soffan, men är inte heller sen på att göra utflykter till nya platser....

Av Bondinos Kennel - 14 februari 2015 14:48


Imorse var det early rise. Vi åkte till Sollentuna rackethall för Aylas första valputställning. Vi var där i god tid, så hon hann känna in sig på området och varva ner lite. Så småningom blev det vår tur. I hennes klass (tikvalpar 4-6 månader) var de...

Av Bondinos Kennel - 13 februari 2015 06:15


Imorgon ska jag (Magdalena) och Ayla delta på vår första valputställning, i valpklass 4-6 månader (hon är ju 5,5 månader nu, född 2014-08-22). I Sollentuna Rackethall går det av stapeln. Senaste veckorna har vi tränat en del utställningsträning: hemm...

Ovido - Quiz & Flashcards