Bondinos Kennel

Direktlänk till inlägg 4 november 2010

Träning under helgerna

Av Bondinos Kennel - 4 november 2010 06:48

Nu är det riktigt trist i veckorna åtminstone för oss som jobbar dagtid. Kvällspromenad i elljusspåret och leriga planer på hundklubben. Vi får satsa på helgerna.


Framöver kan vi träffas lördagar kl 09 träff på SSBK för uteträning - spår, rapport, budföring, första sökövningarna, agility (om planen håller) och ibland lite lydnad.


På söndagar ses vi i lilla ridhuset (den högra bortre byggnaden när du går in på stallplanen från parkeringen) på Farsta Ridskola. Träning 18.30-20 Denna första gång samling på Parkeringen 18.20. I ridhuset fokuserar vi på lydnad och hanteringsövningar (påminn mig om tandvisningsträningen). Marianne kommer så småningom att ta dit lite hinder och då kan vi ibland också köra ett kort agilitypass.


Vissa lördagar kommer att falla bort så kolla på bloggen innan du kommer och skriv gärna en kommentar så vet jag ungefär hur många vi blir = hur mycket tid jag behöver avsätta.


Söndagarna rullar fram till jul mem om jag är bortrest behövs någon som tar på sig att vara ansvarig för att vi håller tiden, släcker och stänger etc - Thomas kan du ta på dig det?

Annika

 
 
Ingen bild

Tomas

4 november 2010 07:51

Vi kommer på lördag och självklart kan jag hjälpa dig med ridhuset.

 
Ingen bild

Angelica

4 november 2010 12:14

Då det inte blev Rättvik i helgen så ska Johan passa på att göra en grej han velat göra. Men om Johan lyckas få skjuts av en vän så att jag kan ha bilen, kommer jag med barnen i släptåg ;)

 
Ingen bild

Felicia med flock

4 november 2010 15:31

Släktträff på lördag där jag har lovat att hjälpa till innan... Men vi siktar på nästa lördag!

 
Ingen bild

Pernilla, Izza och Luna

4 november 2010 16:19

Matilda fyller 20 och hon måste ju få tårta och presenter på sängen när hon vaknar! Så inte denna lördag.

 
Ingen bild

Anna o Zana

5 november 2010 11:02

Vi är bortresta även denna helg. För min del så är hela november fullbokat av jobb o annat, så troligtvis missar jag tills sista helgen. Vi spårar och tränar på så gott vi kan ändå.

 
Ingen bild

carin

6 november 2010 14:02

Hej hej!
Kunde tyvärr inte komma förra helgen och inte i dag heller men i morgon då jä***: )
Ses då.
C.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bondinos Kennel - 13 juli 2015 21:27

10-12 juli gick SRRS-Specialen av stapeln på Almare Stäket. Lydnaden på fredag, och utställning på lördag-söndag.  På lördagen var det hanarnas dag. Sixton gick i veteranklassen, fick Excellent och blev placerad som tvåa i konkurrensen. Stort Gratt...

Av Bondinos Kennel - 15 februari 2015 23:51

Idag har vi njutit av solen både inne och ute. Framför allt är det vår fina äldre herre Hugo som har njutit. Han tycker att bland det bästa som finns är att hitta en strimma sol i soffan, men är inte heller sen på att göra utflykter till nya platser....

Av Bondinos Kennel - 14 februari 2015 14:48


Imorse var det early rise. Vi åkte till Sollentuna rackethall för Aylas första valputställning. Vi var där i god tid, så hon hann känna in sig på området och varva ner lite. Så småningom blev det vår tur. I hennes klass (tikvalpar 4-6 månader) var de...

Av Bondinos Kennel - 13 februari 2015 06:15


Imorgon ska jag (Magdalena) och Ayla delta på vår första valputställning, i valpklass 4-6 månader (hon är ju 5,5 månader nu, född 2014-08-22). I Sollentuna Rackethall går det av stapeln. Senaste veckorna har vi tränat en del utställningsträning: hemm...

Presentation


Kennel Bondinos blogg

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards