Bondinos Kennel

Direktlänk till inlägg 7 juli 2011

Dags för Bondinosvecka om än lite modifierad

Av Bondinos Kennel - 7 juli 2011 06:47

Som dom flesta av er redan vet om kommer jag att få modifiera årets Bondinosvecka för att anpassa mig till Berndts semester. Så här blir det:


Start lö 9 juli kl 09 på SSBK, vi tränar spår, ev rapport och går igenom brukslydnaden inkl budföring. Fortsättning  sö på vår hemmaplan, agility och lydnad, tiden bestäms när vi ses på lö, välj själva morgon eller kväll.  Må kl 19 och tisdag kl 09 ses vi på SSBK för  att fortsätta lördagens träning. Sedan tar vi 1 veckas semester.


Onsdag 20 juli kl 19 ses vi igen på hemmaplan för agility och lydnad, torsdag kl 19 på SSBK på bruksträning och lydnad och lördag kl 09 på Ågesta ängar för att testa ett riktigt appellklassspår nu när ni tränat ett tag. OBS att lydnad kan inkludera såväl vanl moment som rallylydnad beroende på intresse.


Tisdag den 26 och onsdag den 27 blir det agilityträning för Marianne på vår hemmaplan från kl 18.


Årets Bondinosvecka har diskuterats mest i påskkullen men V-kullsvalpar med familjer liksom andra medlemmar i Bondinos träningsgäng är förstås också hjärtligt välkomna.


Eftersom många inte kan kommande helg skjuter vi Angelicas minikurs i hundmassage till ett lite senare tillfälle.


Jag har också tagit tag i min egen träning igen och kommer att träna för Lotta Linusson (landslagsledare för lydnad) den 21/7, och den 10 och 18/8. Någon enstaka åskådare kan säkert få vara med om intresse finnes.


Annika 




 
 
Ingen bild

Angelica

7 juli 2011 10:23

Jag och Echo ser fram mot lite intensiv träning :)
Vi får titta på ett datum när fler kan delta i massage och stretching!

 
Ingen bild

Pernilla

7 juli 2011 10:23

Åh vad bra att vi går genom lördagens träning på måndag och tisdag oxå! Jag missar ju tyvärr både lördag och söndag (9 och 10 juli). Lördag har Luna sitt anlagsprov och på söndag ska Izza och Echo tävla i rallylydnad.

 
Ingen bild

Anna o Zana

8 juli 2011 06:48

Jag hänger med där jag kan, vi är mitt i semestern och ute med båten. Sen blir det landet i Östergötland och Värmdö. Men jag ska nog kunna klämma in nån dag :-)

 
Ingen bild

Felicia med flock

8 juli 2011 14:08

Säger samma som Anna, vi far och flänger lite just nu men imorgon kommer vi! :)

 
Ingen bild

Magda & Karma

10 juli 2011 08:16

Jag jobbar fortfarande en vecka till innan semestern börjar. Men lite agility 20/7 vore i alla fall skoj! Idag kan jag dock inte komma på agilityn då vi strax ska iväg över dagen på ett födelsedagsfirande utanför nyköping. Vecka 30 är också osäker, är kanske på landet då.
Massage vore också roligt att lära sig, särskilt nu när man har en "gammal tant" på 7-år.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bondinos Kennel - 13 juli 2015 21:27

10-12 juli gick SRRS-Specialen av stapeln på Almare Stäket. Lydnaden på fredag, och utställning på lördag-söndag.  På lördagen var det hanarnas dag. Sixton gick i veteranklassen, fick Excellent och blev placerad som tvåa i konkurrensen. Stort Gratt...

Av Bondinos Kennel - 15 februari 2015 23:51

Idag har vi njutit av solen både inne och ute. Framför allt är det vår fina äldre herre Hugo som har njutit. Han tycker att bland det bästa som finns är att hitta en strimma sol i soffan, men är inte heller sen på att göra utflykter till nya platser....

Av Bondinos Kennel - 14 februari 2015 14:48


Imorse var det early rise. Vi åkte till Sollentuna rackethall för Aylas första valputställning. Vi var där i god tid, så hon hann känna in sig på området och varva ner lite. Så småningom blev det vår tur. I hennes klass (tikvalpar 4-6 månader) var de...

Av Bondinos Kennel - 13 februari 2015 06:15


Imorgon ska jag (Magdalena) och Ayla delta på vår första valputställning, i valpklass 4-6 månader (hon är ju 5,5 månader nu, född 2014-08-22). I Sollentuna Rackethall går det av stapeln. Senaste veckorna har vi tränat en del utställningsträning: hemm...

Ovido - Quiz & Flashcards