Bondinos Kennel

Direktlänk till inlägg 23 juli 2013

Bondinosveckor

Av Bondinos Kennel - 23 juli 2013 17:03

Nu har Annika och jag äntligen kunnat prata ihop oss efter lite hinder av bland annat en "badad" telefon...! Vårt förslag är att vi sprider ut dagarna över 2,5 vecka så kanske alla som vill kan vara med vid några tillfällen.Vi startar med att ses vecka 31, torsdagen den 1 augusti kl. 18 vid Gubbängsfältet (intill Söderledskyrkan där vi tränat med bla. Linda tidigare). Jag tar med lite rallyskyltar och försöker leda oss i lite träning.

Därefter fortsätter vi att träffas söndag, tisdag och torsdag med varierande tema. Om du vill hålla i något av tillfällena och har en idé om vad vi gör så hör av dig!


Starttiden är kl. 18 varje gång och detta är planen för när och var vi ses:

Tors. 1/8 Gubbängsfältet

Sönd. 4/8 Gubbängsfältet

Tisd. 6/8 Gubbängsfältet

Tors. 8/8 Vidja (Annikas gräsplan)

Sönd. 11/8 Vidja

Tisd. 13/8 Vidja

Tors. 15/8 Vidja

Sönd. 18/8 Vidja (Förslagsvis avslutning med "knytis"?)


Hoppas så många som möjligt kan komma, det vore roligt att ses igen!


Hälsar Annika och jag // Anna

 
 
Ingen bild

Anna och Zana

24 juli 2013 08:44

Mötesplatsen kan ändras beroende på vad vi beslutar att göra under veckorna, så håll koll på bloggen innan du åker.
//Anna

 
Ingen bild

Carin

24 juli 2013 09:28

Hej på er!!!
Hoppas alla mår bra!!
Vi är beräknade att få en bebis vilken dag som helst så det blir lite svårt för oss att planera.
Beroende på när han kommer så får vi ta det därifrån men det skulle såklart vara jättekul att träffa alla.
Ta hand om er!! Carin

 
Ingen bild

Pernilla

24 juli 2013 09:46

Hej alla,

Tyvärr så kan jag inget utav datumen. Den första ska jag hjälpa till med Emmas (min yngsta dotter) flytt ner hit till Nybro och ev åker jag upp lagom till den sista augusti, men det är ju försent. Ta många kort är ni snälla! :) Ni som inte har mig på facebook får gärna adda mig, så att jag får veta hur ni har det med vovvar och allt.

Kram

 
Ingen bild

Pernilla

24 juli 2013 09:56

Lättare att hitta mig på fejan ifall ni får mitt efternamn oxå ;) Apelman ska det va

 
Ingen bild

Felicia

25 juli 2013 00:19

Jag kan inte alla datum, men det är ett så himla bra initiativ och jag ska försöka pricka in så många tillfällen som möjligt! :)

 
Ingen bild

Anna o Zana

25 juli 2013 10:40

Kul Felicia! Jag kan inte heller alla tillfällen men så är det ju, det finns visst andra saker i livet än hundar... ;-)
Carin, vi får kanske träffa den nya familjemedlemmen vid något tillfälle, håller tummarna för att allt går bra!
Pernilla, kommer du upp till Almare/Stäket? Jag tänkte ställa ut Zana, är det någon mer som ska ställa eller tävla?
Det vore bra och veta hur många som kommer vid det första tillfället 1/8? Skriv gärna en notis här eller vi FB så vet jag.

 
Ingen bild

Felicia

25 juli 2013 11:09

Jag kommer den 1/8!

 
Ingen bild

Annika

28 juli 2013 08:53

Vår hedersmedlewm Charlie är förstås också välkommen. i Vidja satsar vi främst på agility men vill någon ha ett spår eller lite hjälp med rally eller lydnaden så säg bara till. Självklart blir det en avslutning där alla familjemedlemmar är välkomna.

 
Ingen bild

Angelica

28 juli 2013 12:31

Jag tror att jag kan komma förbi på sön 4/8, beror på vilken tid jag får för ridinstruktören som jag rider för...men har bett om en tidig tid, så det borde gå :) Ska kika på övriga datum...återkommer!

 
Ingen bild

Anna och Zana

28 juli 2013 23:44

Kul Angelica! Då viker vi en del av tiden till dig om du kan. Annars planerar jag för ytterligare "rally". Jag har ju gått en kurs i början av sommaren och tar med lite erfarenheter från den. Vi ska dessutom tävla för första gången i Avancerad x 2 i Katrineholm på lördagen, så jag kanske kan lära av mina misstag.. ;-)

 
Ingen bild

Pernilla

30 juli 2013 16:00

Jag åker upp till sthlm i morrn men åker hem lika fort igen torsdag morgon. Sen så har jag inga resor planerade upp förrän möjligen i mitten av oktober. Jättekul att du ska ställa fialottan! Håller alla tummar för er :) Ha det så kul nu på träningarna och kommande tävlingar :)

 
Ingen bild

Gunilla

30 juli 2013 19:01

Hej alla!
Annika ringde idag och talade om att det är Bondinosvecka med olika aktiviteter. Charlie och jag är mycket stolta över att vara hedersmedlemmar i Bondinos klubb och vill gärna vara med på träffana. Emellertid åker jag till min hemstad Uddevalla den 1 aug och är borta över helgen. Men Charlie stannar hemmavid hos min granne och Charlies "favvo" alla kategorier, Anna. Hon vill gärna lära sig Rallylydnad och kommer kanske, om det går bra, att tävla med honom i framtiden. Han lyder henne bättre än mig. Anna kommer att komma till Gubbängen på torsdag med Charlie och hon letar upp ett gäng RR. Anna är lång och i 40-årsåldern.
Jag kommer att vara med från och med tisdag.
Gunilla

 
Ingen bild

Anna och Zana

30 juli 2013 21:55

Vad roligt Gunilla! Anna är välkommen och vi ska hålla utkik efter henne!

 
Ingen bild

Angelica

31 juli 2013 09:20

Anna, känner att jag inte riktigt orkar hålla i ngt, blir lite för starkt just nu...saknaden av Echo. Men jag kommer gärna o så tar vi det som d kommer!

 
Ingen bild

Anna o Zana

1 augusti 2013 17:40

Angelica, du är välkommen utan krav! Bara roligt att du vill och orkar, jag är inte säker på att jag skulle vara lika stark! Kram

 
Ingen bild

Anna o Zana

4 augusti 2013 17:46

De flesta kunde inte ses idag, men om någon ändrat sig så planerar vi att ses kl 19 vid Gubbängsfältet!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bondinos Kennel - 13 juli 2015 21:27

10-12 juli gick SRRS-Specialen av stapeln på Almare Stäket. Lydnaden på fredag, och utställning på lördag-söndag.  På lördagen var det hanarnas dag. Sixton gick i veteranklassen, fick Excellent och blev placerad som tvåa i konkurrensen. Stort Gratt...

Av Bondinos Kennel - 15 februari 2015 23:51

Idag har vi njutit av solen både inne och ute. Framför allt är det vår fina äldre herre Hugo som har njutit. Han tycker att bland det bästa som finns är att hitta en strimma sol i soffan, men är inte heller sen på att göra utflykter till nya platser....

Av Bondinos Kennel - 14 februari 2015 14:48


Imorse var det early rise. Vi åkte till Sollentuna rackethall för Aylas första valputställning. Vi var där i god tid, så hon hann känna in sig på området och varva ner lite. Så småningom blev det vår tur. I hennes klass (tikvalpar 4-6 månader) var de...

Av Bondinos Kennel - 13 februari 2015 06:15


Imorgon ska jag (Magdalena) och Ayla delta på vår första valputställning, i valpklass 4-6 månader (hon är ju 5,5 månader nu, född 2014-08-22). I Sollentuna Rackethall går det av stapeln. Senaste veckorna har vi tränat en del utställningsträning: hemm...

Ovido - Quiz & Flashcards