Bondinos Kennel

Direktlänk till inlägg 3 maj 2011

Agility - hinderbygge och träning

Av Bondinos Kennel - 3 maj 2011 07:35

På söndag den 8 maj kl 14 samlas dom som kan hemma hos mig för att bygga agilityhinder till vår egen bana. Jag tror Berndt står för det mesta sågandet så att vi alla har 10 hela fingrar kvar efteråt men handsåga,  skruva och måla kan vi väl hjälpas åt med.


Ett par av hinderstöden får gärna dekoreras lite mer"konstnärligt". Någon klubb har 2 dalmatiners som infångare och det kan ju vålla viss förvirring hos den otränade hunden. Har vi någon konstnär i påskkullsgänget??


Marianne kommer sedan att hjälpa oss med träning några vardagskvällar framöver kanske redan på måndag? Tisdag den 10 är det inoff agility i Botkyrka, Strimma och Izza är anmälda.


Annika

 
 
Ingen bild

carin

3 maj 2011 13:34

Vad trevligt! Får vovvarna följa med eller ska de stanna hemma?
Leia är precis i slutet av löpet. Vågar inte ta med henne idag på spåret men på söndag är hon garanterat klar.

Carin

 
Ingen bild

Hanna & Spooky

3 maj 2011 14:01

Kul å praktiskt m egna hinder! (Har byggt ett enda hemma.) Låter kul m agility eller rally framöver.

Vi har planerat att åka till Kolmården på söndag om det är bra väder, så då kan vi inte komma. Men om det regnar hör vi av oss så kan vi dyka upp å spika lite :)

 
Ingen bild

Angelica

3 maj 2011 16:52

hehe.....jag målade ju min cheva i ko-mönster, på den tiden som jag hade två harlekin-grandisar ;)
...så några dalmatiners ska jag väl klara av!

Jag tränar gärna på måndag :)
Blev ingen ringträning igår för mig, men kan ju alltid passa på att träna lite med störning om det blir agilityträning på måndag. Jag o Pernilla va i södertälje o träna agility.

 
Ingen bild

Angelica

3 maj 2011 16:55

sorry för omkastning o konstigt skrivet....
blev ingen ringträning för att jag o Pernilla va i södertälje istället!

 
Ingen bild

Felicia med flock

3 maj 2011 19:19

Hej

vi kan tyvärr inte hjälpa till på söndag, men agility låter bra! :) Bygger gärna hinder en annan dag. Kan kanske plutta dit några fina blommor eller annat dekorativt ;)

 
Anna och Zana

Anna och Zana

3 maj 2011 23:12

Ojoj, vi ska på födelsadagsfirande på söndag, får se hur jag får ihop det hela. Måndag är tyvärr även det tveksamt, beror lite på tid? Men det vore kul så jag ska försöka få ihop allt!
Jag säger som de övriga; en eller annan dekoration ska jag väl kunna få ihop om jag bara kan komma ;)

http://www.leo-zana.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Anika

4 maj 2011 14:35

Självklart är vovvar välkomna och vi avslutar em med lite träning, dock ej agility utan hindren får torka. Angelica tar du med skyltarna så kör vi rallylydnad och vanlig lydnad på Bondinos träningsplan.
Annika

 
Ingen bild

Magdalena

6 maj 2011 11:25

Agility i Botkyrka på tisdag. Skoj! Då kvällspromenixar jag & Karma över dit och hejar på Strimma & Izza :) Vi ses!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bondinos Kennel - 13 juli 2015 21:27

10-12 juli gick SRRS-Specialen av stapeln på Almare Stäket. Lydnaden på fredag, och utställning på lördag-söndag.  På lördagen var det hanarnas dag. Sixton gick i veteranklassen, fick Excellent och blev placerad som tvåa i konkurrensen. Stort Gratt...

Av Bondinos Kennel - 15 februari 2015 23:51

Idag har vi njutit av solen både inne och ute. Framför allt är det vår fina äldre herre Hugo som har njutit. Han tycker att bland det bästa som finns är att hitta en strimma sol i soffan, men är inte heller sen på att göra utflykter till nya platser....

Av Bondinos Kennel - 14 februari 2015 14:48


Imorse var det early rise. Vi åkte till Sollentuna rackethall för Aylas första valputställning. Vi var där i god tid, så hon hann känna in sig på området och varva ner lite. Så småningom blev det vår tur. I hennes klass (tikvalpar 4-6 månader) var de...

Av Bondinos Kennel - 13 februari 2015 06:15


Imorgon ska jag (Magdalena) och Ayla delta på vår första valputställning, i valpklass 4-6 månader (hon är ju 5,5 månader nu, född 2014-08-22). I Sollentuna Rackethall går det av stapeln. Senaste veckorna har vi tränat en del utställningsträning: hemm...

Presentation


Kennel Bondinos blogg

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards